maandag 1 juli 2024

Happy birthday met inkt

 Zoals ik jullie gisteren beloofde laat ik vandaag en de komende dagen kaarten met inkt zien.

Ik vertelde het al: ik had alleen potloden, mijn etui en digi's mee, verder geen papier, stempels, stansen of inkt. Distress oxide inkt kocht ik bij Hobby Vision,  een setje verjaardagsstempels bij Wibra (achteraf zag ik op de bon voor € 0,25, haha), wat penseeltjes, bij Action 2 doosjes met markers op waterbasis, een doosje gelpennen (die gebruik ik thuis ook graag) en bij de Hema correspondentiekaartjes. In Duitsland kwamen we nog Tedi tegen, een winkel vergelijkbaar met Action, wel een stuk rommeliger, daar kocht ik nog 2 setjes met stempeltjes en 2 heel handige kleine verstuivertjes die mooi in mijn etui passen.

Het spelen met inkt was één grote ontdekkingsreis, dus verwacht er niet al te veel van.


De achtergrond maakte ik met wat inkt, dat ik besproeide met water. 
Nu had ik wel stempels, maar geen stempelinkt.... even proberen met de stiften of dat lukte....
En of dat lukte! Ik kon zelfs verschillende kleuren per stempeltje gebruiken, joehoe! Overigens had ik van Remco een stukje plexiglas mee, een sponsje dat ik in stukjes had geknipt en een mini jampotje met bleek, maar dat laatste komt pas bij andere kaarten aan de beurt.
De stempels kleurde ik met de stiften en de gelpennen. De cadeautjes plakte ik verhoogd op met behulp van kleine stukjes karton van een verpakking. Gelukkig heb ik in mijn etui een klein lijmflesje. 
Ik vond het leuk om zo bezig te zijn met inkt, al heb ik natuurlijk ook gekleurd met potloden, ik heb dat zelfs met elkaar gecombineerd, maar dat komt in een andere blogpost. 

Sommigen van jullie waren benieuwd hoe we het hebben gehad in Duitsland. We hadden een mooi huisje gehuurd dat bij een jong gezin in de tuin stond in een dorp iets ten Noordoosten van Hannover. De omgeving was mooi met veel bossen en ander natuurschoon, maar verder was er niet zo heel veel te beleven op een leuk stadje (Celle) na. We hebben wat mooie wandelingen gemaakt en saaie stadjes bezocht, maar ook genoten van de rust die we wel even nodig hadden. Soms is het goed om even weg te zijn om te voorkomen dat je bezig blijft. Het weer viel gelukkig mee, de voorspellingen waren heel slecht, maar de meeste regen viel naast ons, haha. Nee hoor, het was veel droger dan voorspeld, we hebben enkele dagen heel hoge temperaturen gehad maar daar hadden we niet zoveel last van.
Het was dus een heel geslaagde vakantie ondanks dat het niet spectaculair was.

20 opmerkingen:

Creaellenknutselsite zei

wow wat een mooi kaartje zo leuk hoe je hebt geëxperimenteerd hebt en hoe mooi het is geworden met al die leuke details, niks mis mee hier mag je trots op zijn.
fijn dat je zo hebt genoten van je vakantie, juist die saaie stadjes hebben toch wel charme vind ik en soms zelf de leukste winkeltjes dat is onze ervaring van jaren terug.
groetjes ellen

Anita van Deur zei

Mooie kaart en zo goed samengesteld. Altijd fijn als je terug kunt kijken op een geslaagde vakantie.

Elizabeth zei

Wat een mooi kaartje en niet helemaal wat ik gewend ben van je... ik zie een stukje vernieuwing en dat is leuk!
Een vakantie hoeft niet altijd spectaculair te zijn. Het is maar wat je nodig hebt en welke verwachtingen je hebt.
Als je weer nieuwe energie hebt opgedaan is het goed!

De Breimeisjes zei

Dat klinkt als een perfecte vakantie :-) Ik vind stadjes in andere landen vaak minder leuk dat ze in Nederland zijn.
Wat een leuke kaart! Heerlijk: experimenteren met andere materialen!

KarinsArtScrap zei

wat een lief en heel leuk kaartje Angelique.........gr karin

Kaartenkraam zei

Lekker om zo te experimenteren en het resultaat is een vrolijke leuke kaart!
Top dat jullie van je vakantie hebben genoten.

groetjes van Ank

Elle-Jeanne zei

Mooi kaartje met de inkt en stempels.
Weer een nieuwe uitdaging .
Groetjes Elle-Jeanne

Trijntje zei

Hele mooie kaart. De kleuren combineren erg mooi. Je bent leuk bezig geweest. Fijn dat jullie een goede vakantie hadden. Celle is inderdaad een verassend mooi plaatsje. Groeten Trijntje

Daphne zei

Stempeltjes voor 25 cent zijn EXTRA leuk, wat een gelukje.
Zo leuk om te lezen hoe hij op zoek gaat naar een inkt avontuur.
Ik vind deze kaart er al heel veelbelovend uitzien.

Martha zei

Mooie kaart, Angelique
Leuk met inkt spelen!
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad
Liefs Martha

Ellen zei

Super vrolijk kaartje maakte je met de voor jou nieuwe techniekjes…erg leuk gedaan!
Leuk te lezen dat je ervan hebt genoten.
Groetjes Ellen

Frederika zei

Leuk om zo steeds weer wat nieuws te ontdekken. Een mooie kaart is dit, vrolijke kleuren Fijn om er even tussenuit te gaan en genieten van de rust.
Groeten Frederika

Caroline Cards zei

Een leuke kaart in vrolijke kleuren.
Fijn dat jullie genoten hebben in Duitsland.
Groetjes, Caroline

marian zei

Wat kunnen we toch veel met weinig materiaal hè.Roeien met de riemen die je hebt en toch een heel leuk resultaat. Zo kun je mooi experimenteren en kijken of het wat voor je is. Dan kun je het altijd nog aanschaffen.Een heel leuk kaartje heb je kunnen maken.
Groetjes van Marian.

De Hobbykamer van Petra zei

Wat top dat je met deze spulletjes aan de slag ging en dit zo gaaf werd. Soms is het spelen met spulletjes zo leuk en zoals nu een verbluffend resultaat. Gaaf hoor.


Lieve groet, Petra

Ps: fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.

Margreet zei

Wat leuk dat je zo enthousiast bent geworden om met inkt te spelen. Het is een mooi kaartje in gave kleurtjes.
Nu snap je misschien waarom ik zo graag die kaartjes van Tracy Evans maak.
Fijn dat jullie genoten hebben in Duitsland. Het hoeft niet altijd spectaculair te zijn om ergens van te kunnen genieten.
xxx Margreet

GerJanne zei

Heel leuk! Ik had hemnatuurlijk al gezien en ik vind je kleurgebruik erg leuk en vrolijk. Leuk om zo wat goedkope spullen te verzamelen he?
En het correspondentie kaartje waar je dacht op te werken bij mij, was aquarelpapier. Dat blijft veel beter als je het nat maakt. Ik wil je niet op kosten jagen, maar ik dacht dat je het wel wilde weten;-)

Nelleke zei

Zo leuk dat je met inkt aan de slag bent gegaan, en gelijk met een leuk resultaat. Leuk he om af te wisselen. Ook zo vindingrijk van je om gewone huis yuin en keuken dingen te gebruiken. Ik zag ook je vorige kaart, die had ik gemist. Die is ook zo gaaf geworden. Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat doen.
Groetjes, Nelleke

Marjolijn van Elsberg zei

Je bent lekker aan het experimenteren, niet bang voor vieze vingers?
Heel mooi kaartje met een prachtige achtergrond.
Fijn dat je zo van je vakantie genoten hebt, heerlijk, rust. Dat is voor mij vakantie, even niks moeten.

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wat een mooie kaart heb je gemaakt. leuk om te experimenteren met deze techniek. Tof zeg.
Klinkt als een hele fijne vakantie. Duitsland is een mooi vakantieland.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily