vrijdag 26 maart 2021

Pruttel-pruttel, toet-toet

 Ik heb het haakpakket dat ik van mijn schoonouders kreeg omgezet in een heus Volkswagen busje. Dit was het pakket:


En hier het resultaat:




In het pakket zat ruim voldoende katoen, Scheepjes Catona. Ik heb hier nu voor het eerst mee gehaakt en ik vind het prettig garen voor amigurumi. Ik heb het gehaakt met naald 2,25 waar ik met andere merken katoen ook mee haak. De koplampen en achterlichten horen volgens het patroon van grijs, maar ik vond het leuker in geel en achter rood, deze katoen komt uit mijn voorraad.

Het bijgeleverde patroon is van Christel Krukkert.

De bus heb ik aan mijn schoonouders gegeven, zodat de achterkleinkinderen er mee kunnen spelen.

14 opmerkingen:

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een leuk haakprojectje. Echt te schattig gewoon. Inderdaad de lampjes zijn leuker in deze kleuren. Echt super tof geworden. En wat lief dat je het aan je schoonouders hebt gegeven. Er gaat vast veel mee gespeeld worden.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

zeeuwsmeisje zei

Wat lief van je schoonouders. Het is een leuke bus geworden daar zal veel plezier mee beleefd worden door de achter kleinkinderen. De lampen zijn inderdaad leuker zo.
gr lisette

Daphne zei

Leuk!!
Super leuk!!
Lief om het aan je ouders te geven, wat een mooie gedachte. Je krijgt vast nog wel eens iets van ze, want als je het dan kant en klaar terug heeft is het voor hun ik een kadootje😉

Martha zei

Prachtig gehaakr Angelique
Mooi resultaat en de kleinkindeten zullen er lekker zoet mee zijn!
Liefs Martha

karin zei

Wat een leuk vw-busje! Prachtig haakwerk!
Groetjes,
Karin

De Breimeisjes zei

Super leuk haakwerk, mooi met die eigen inbreng qua verlichting. En heel goed idee om het als speelgoed te stallen bij je schoonouders.

GerJanne zei

Hahaha, was dat ook de bedoeling van je schoonouders? Dat je het eigenlijk voor hun haakte? Net als ik eens een ijsmachine van Peter kreeg (hij is gek op ijs...)
De VW bus is ontzettend leuk geworden.

Elizabeth zei

Een prachtige stoere bus, en hij heeft meteen al een rit gemaakt in het mooie boeren landschap zie ik...

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hij is echt heel leuk geworden Angélique. Mijn dochters willen graag zo'n echt oud busje om mee te gaan toeren, ik zal ze dit eens laten zien hihi.
Lieve groetjes Miranda

juffrouw Ooievaar zei

Wat een leuke VW bus is het geworden en wat een leuke foto met die achtergrond zo, goed gekozen :)
Ik vind Catania ook fijn haken, groetjes Anita

ineke zei

leuke bus !!!!

blauwruitje zei

Wat een lief busje is het geworden. Inderdaad toet-toet.

Corrie zei

Wat is tie leuk. Mooie kleur ook ervoor.

Preeti zei

Lovely Van! You know the magic of creating a real van from a package :)