donderdag 19 mei 2022

Starry, starry night

 Die beginzin van het liedje "Vincent" van Don McLean zoemde tijdens het maken van onderstaande kerstkaart steeds door mijn hoofd, jullie zullen het vast wel begrijpen, haha.


De challenge "restjes + een dier" van Carlin's Kaartenparadijs bracht mij opnieuw op een idee voor een kerstkaart. De delen van het vosje paste echt nét uit een restje parelmoer wit linnenkarton, ook al het andere papier waren allemaal restjes, op de basiskaart na natuurlijk. De bef, staartpluim en bij de snuit heb ik uit een wattenschijfje gestanst,  een leuk effect vind ik zelf. De tekst heb ik met heatembossing gemaakt.

Ook aan de binnenkant zit een restje papier.


Dit gedeelte houd je over als je de boxcard van Marianne Design stanst, ik heb een aardig stapeltje van deze vorm en die gooi ik natuurlijk niet zomaar weg, hier kun je beter een boodschap op schrijven dan op het zwarte karton waar ook nog eens nerven doorheen lopen; heel mooi maar niet handig om op te schrijven.

Deze kaart link ik ook bij 52 Weeks to Christmas waar je veel wekelijkse kerstkaarteninspiratie vindt.

Ik ben lekker productief op het moment, volgende week staat er zelfs weer eens een gehaakte creatie gepland, maar morgen eerst een gd bijdrage voor Mijn Hobbyhonk Challenges. 

23 opmerkingen:

De Hobbykamer van Petra zei

Wat een mooie kaart Angélique. Het watteschijfje effect vind ik ook erg leuk. Net iets extra's vind ik.
Dat papier over hebben als je de boxcard mal gebruikt herken ik ook. Ik gebruik zoiets als ik iets kleiners wil uitstanzen en krijg het zo ook op ;-)


Lieve groet, Petra

Freubelmina zei

Wat een supermooie kerstkaart Angelique, zo leuk die wollige accentjes bij het knappe vosje! En dan die prachtige maritieme kaart hieronder….een hele mooie uitwerking van de leuke sketch, je gebruikte hele mooie details!
Werd de meneer 78 jaar? Superleuk detail! Een fijne donderdag xx

Caroline Cards zei

Een leuke kaart met de vos in zijn kerstoutfit. En nu heb ik natuurlijk dit liedje ook de hele dag in mijn hoofd....
Groetjes, Caroline

Annemarie en Merit zei

ja inderdaad Starry starry Night komt gelijk in je op als je deze hele leuke kaart ziet.
Gezellig dat je er vandaag weer bij bent.
Lieve groetjes Annemarie en Merit Dt52WTC

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met het schattige vosje leuk in het wit zo komt ie mooi uit op het zwarte papier
uuh is het erg als ik het liedje niet ken?
groetjes ellen

Martha zei

Wat een leuk kerstkaartje Angelique
Het vosje steelt de kerstshow!
Fijne dag liefs Martha

Elizabeth zei

De sterren dansen van de kaart af... Ik bewaar ook altijd restjes, en soms kom je juist op leuke ideeën door de restvormen.

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooie kerstkaart. Wat een goed idee om een wattenschijfje te gebruiken. En wat fijn om lekker creatief bezig te zijn. Ik ben ook benieuwd naar je haakproject.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Trudy zei

Super leuke kaart met het vosje! Het liedje ken ik niet, ik zal eens zoeken.
Je bent inderdaad erg productief, leuk!
Groetjes Trudy

Anita van Deur zei

Wat een prachtige kaart en het liedje zit in mijn hoofd nu hihi. Leuk gedaan met het watten schijfje, fijne dag.

Sarah zei

Wat een lief kerstvosje. Hij heeft het frisser dan ons. X

Diny zei

Wat een leuke restjes kaart heb je gemaakt Angelique.
de vos is echt het middelpunt!
Groetjes Diny

Doris knippenenplakken zei

Supermooie leuke kerstkaart Angelique!
Groetjes Doris

carla zei

Een heel mooi kerstkaartje.
Leuk om hier je restjes in te verwerken, zo kan die deelnemen aan onze lopende challenge Bij Carlin's Kaartenparadijs.
Bedankt voor je deelname.
Succes !
Groetjes,
Carla

karin zei

Die is mooi! Leuk met het vosje en de sterren erop.
Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
Groetjes,
Karin

Trijntje zei

Leuke kaart met de witte vos. De sterren maken het mooi af. Groeten Trijntje

De Breimeisjes zei

Oeh, leuk! En o, toeval, er komt een prachtige Legodoos uit die ook over Starry, starry night gaat.
Je kaart is weer erg goed gelukt.

Henriët zei

Leuk deze vos tussen de sterren. Hij mag een hoop wensen doen. En ik snap dat je dat liedje in je hoofd had bij het maken van de kaart.
Groetjes van Henriët

Ellen zei

Super lief kaartje maakte je en de vos in deze kleuren papier doet het heel goed…top!
Groetjes Ellen

Jantine zei

Mooie kaart met het leuke vosje, Angélique! En nu zit dat liedje dus ook in mijn hoofd...
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Daphne zei

Wat een liefje, dit Vosje.
Leuk hè, om wattenschijfjes te gebruiken, ik doe dat ook vaker, geeft zo'n leuk effect.
Knap om zo je restjes dp nog weg te werken.

GerJanne zei

Heel leuk en lief dat vosje. Ah...... dat doe jij ook, al die restjes bewaren. Ik ook, maar ik moet ze binnenkort ook eens gaan gebruiken hahahaha....

Nancy Soetaert zei

toffe kaart, lief vosje in kerststemming, mooi de sterren in bijpassende kleurtjes!
Groetjes
Nancy 52WTC