dinsdag 4 oktober 2022

Klassieke Kerst

 Voor de maandchallenge van 52 Weeks to Christmas maakte ik een klassieke kerstkaart. 

Het is de bedoeling dat je een kaart van Rosina lift, zij zou het thema van deze challenge bedenken, maar helaas mocht zij niet zo ver komen in haar leven.
Ik heb Rosina niet mogen treffen in blogland, ik ontdekte het 52 Weeks to Christmas blog pas toen Rosina niet lang meer te leven had, zoals later bleek. Maar ik vind het een prachtige manier om iemand op deze manier te herdenken, er toch een beetje bij te laten zijn. 

Mijn kaart ziet er zo uit:


De foto is wat donker, je ziet nog net de ruitjes op de strook papier in het midden achter het plaatje, het doet mij denken aan een warme deken, net zo warm als deze challenge.
De geëmboste delen beïnkte ik net als Rosina deed op haar kaart. Al het wit dat je ziet is parelmoerkleurig. De figuurtjes in de hoeken zijn overblijfselen van de ronde stans.
Binnenin kwam de klassieke tekst


De kaart van Rosina die gelift moest worden laat ik ook nog even zien:


Het uitje met mijn ouders was geweldig, ze (en ik daarmee ook) hebben zo ontzettend genoten! Ik hoop dat we nog een keer zo'n soortgelijke dag mogen beleven samen.

Nog even voor Cornelie (en anderen die het interesseert en wat gemist hebben): ik woon nu alleen omdat mijn jongste zoon als laatste het nest verlaten heeft, mijn oudste woont al jaren niet meer bij mij en Remco heeft nooit bij mij gewoond, wij hebben al 14,5 jaar een LAT-relatie met 150 km tussen ons in. Een hele verandering voor mij dus na 30 jaar intensief moederen, nu is het wat minder intensief, wat meer op afstand.


20 opmerkingen:

De Breimeisjes zei

Mooi bedacht, zo'n eerbetoon. Je kaart is weer prachtig!

Anita van Deur zei

Wauw wat een mooie lift van Rosina`s kaart, prachtige stans heb je ervoor uitgekozen. Fijne dag.

Irene zei

Het is inderdaad een hartverwarmend initiatief van Ingrid en jouw lift is prachtig met die mooie stansen en warme kerstkleuren!
XxIrene

!neke zei

Heel zo !!!!
Prachtige lift van Rosina's kaart !
Groeten Ineke
DT52wTC

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje als aandenken voor Rosina wat heb je de kaart mooi gelift met de leuke mallen en details, die van mij komt morgen op mijn blog te staan
groetjes ellen

Martha zei

Prachtige kerstkaart Angelique
Heel mooi klassiek en romantisch, ik hou wel van deze stijl!
Mooi eerbetoon aan Rosina
Fijne dag liefs Martha

karin zei

Wat een prachtig kaartje gelift naar het voorbeeld van Rosina. Heel mooi gemaakt.
Groetjes,
Karin

Scraptastisch zei

Ook een lief eerbetoon aan Rosina gemaakt! Je hebt goed gelet op de embossing en je kaartje is prachtig! Ik heb even terug gelezen bij je ...
zorg maar goed voor jezelf dat doe ik ook, veel dingen doen waar je blij van wordt en fijne contacten onderhouden dat maakt het leven allemaal leuker!!! Kids komen af en toe lekker thuis! Fijne dag Angelique,
groetjes Gerie

Diny zei

Wat een mooie lift heb je gemaakt Angelique!
Een mooi eerbetoon aan Rosina!
Groetjes Diny

Franciens Haakwerk zei

Mooie stemmige kaarten. Heerlijke tijd weer die gaat komen. En ja, als de kids de deur uitvliegen is wennen maar er komen ook weer andere leuke dingen voor terug groet F.

Trijntje zei

Wat heb je een mooie lift van de kaart van Rosina gemaakt. Het is zeker een heel mooi eerbetoon aan haar. Leuk plaatje bij het dp. Mooi mallen heb je gebruikt. Groeten Trijntje

marja kenter zei

Het is een prachtige. klassieke kaart mooi gedaan.
Fijne dag en groetjes

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt, de elementen van Rosina haar kaart zijn nog heel herkenbaar. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. groetjes Ingrid.

Elizabeth zei

Oh, dat is wel bijzonder en je hebt een stijlvolle kaart gemaakt.

GerJanne zei

Heel mooie kaart en leuk dat je de moeite nam, ook al heb je Rosina niet in Blogland getroffen. Zij maakte prachtige kaarten in allerlei stijlen. Van cas tot vintage en inkt etc.

Freubelmina zei

Een zeer geslaagde lift van de kaart van Rosina, mooi papier en prachtige details.
Fijn af je zo genoten hebt met je ouders, dit bericht heb ik even gemist maar ga ik nu teruglezen xx

Caroline Cards zei

Een mooie kaart met herinnering aan Rosina!
Groetjes en een fijne dag, Caroline

Corina zei

Mooie kaart en mooi eerbetoon. En succes met je draai vinden in de nieuwe situatie.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie warme lift heb je van de kerstkaart van Rosina gemaakt. Heel mooi zoals je alles gecombineerd hebt Angélique. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC. Fijn dat je zo genoten hebt samen met je ouders, herinneringen om te koesteren.
Lieve groetjes Miranda

Jantine zei

Heel mooi gedaan, Angélique, de elementen van de kaart van Rosina zijn er goed in te herkennen.
Fijn dat je meedoet aan onze bijzondere uitdaging deze maand.
En ook super dat je zo genoten hebt met je ouders, fijn om samen herinneringen te maken!
Groetjes
Jantine DT 52WTC