vrijdag 30 september 2022

Nog een liftkaart

 Dank jullie wel voor alle reacties die jullie op mijn blog achterlaten, ik word zo blij van alle positiviteit die wij, bloggers met elkaar delen.

Zo ook op de Kerst/winterkaart van gisteren.
Ik zag op mijn tafel een nieuw stempelsetje liggen, waar ik direct ook een leuk idee bij kreeg om nog een kaart te maken voor de Liftchallenge:


De varkentjes stempelde ik op roze verlooppapier en gaf ik moddervlekken en -spetters met behulp van een stempelsetje van Joy en bruine (espresso truffle) inkt. De tekst (ik wens je een SPETTERENDE verjaardag)  typte ik in Word en printte ik uit.
Om het geheel wat feestelijk te maken plakte ik heel kleine knalroze plaksteentjes her en der.
Onder het roze papier kwam een zwart/wit designpapiertje om de kaart een beetje minder zoet en pittiger te maken. Het geheel kwam op een lichtroze basiskaart.
Oja, de modderplassen gaf ik wat kleur met potlood.
Ik vind het een geinige kaart geworden, zonder deze challenge was ik vast nooit op het idee gekomen om de varkentjes een modderbadje te geven, haha.

Vanmorgen ben ik aan het werk, vanmiddag ga ik Nevv knuffelen, heerlijk!
En morgen neem ik mijn ouders mee naar de orchideeënhoeve in Luttelgeest , we hebben er zo'n zin in! 

Voor de geïnteresseerden: het alleen wonen gaat mij boven verwachting goed af: ik vermaak mij prima, voel mij tot dusver niet alleen en zorg goed voor mijzelf. Ik was bang dat ik misschien wat makkelijk zou worden wat eten betreft, maar ik eet iedere dag een gezonde maaltijd, zonder smokkelen. Woensdag was ik met mijn jongste op stap en bleef hij ook eten, dat was ook wel weer heel gezellig. Mooi om te zien hoe hij groeit in zijn ontwikkeling door op eigen benen te staan.  
Ik zie ook best de voordelen voor mijzelf: mijn eigen muziek luisteren wanneer ik wil, eten waar ík trek in heb en knutselen wanneer het mij uitkomt, want er is nu toch niemand aan het werk op zolder.

22 opmerkingen:

Freubelmina zei

Jij bent een kei om zulke gave dingen te bedenken Angelique, ook deze is geweldig!
Fijn dat het je alleen zo goed afgaat en heel goed dat je jezelf goed verzorgd, ja je krijgt toch een andere band met je kind hè….mooi xx

Anita van Deur zei

Prachtig wat een goed idee van je varkentjes in een modderbad. Het went gelukkig snel kinderen op zich zelf en dat is ook het mooie je hoe de kinderen op eigen benen kunnen staan.

Marjan zei

Het is zeker een flink gespetter daar bij die varkentjes! Heel leuk idee en wat een vrolijke kaart! Leuk dat je zo enthousiast bent en nog meer instuurt voor de Liftchallenge, dank je wel!

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een gezellig gespetter. Mooi gedaan hoor. De varkentjes hebben lekker in de modder gespeeld hihi. De tekst is zo mooi bijpassend.
Succes met je werk, en veel plezier bij Nevv. Wat fijn dat het goed bevalt om alleen te wonen, kan ook wel fijn zijn. En wat knap dat je netjes gezond blijft eten.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Ankie vd Polder zei

Wat een superleuke kaart. Ik moest er wel een beetje om lachen, om die varkentjes. Te leuk. Groetjes, Ankie

Martha zei

Ha deze is zo grappig, Angelique
Wat heb je dat leuk bedacht!
En wat fijn dat het alleen wonen zo goed gaat en dat het met je zoon ook goed gaat
Fijne dag morgen bij de orchideeën!
Liefs Martha

Elizabeth zei

Dat is ook zo heerlijk aan bloggen; de positieve feedback die je krijgt... Veel leuker dan alleen een 'like' op Insta of Facebook, al kun je daar ook een opmerkingen plaatsen.
Dus je hebt nog geen last van het lege nest syndroom, gelukkig maar. Van die maaltijden vind ik knap van je. Ik kook best graag, maar zodra ik een paar dagen alleen ben maak ik een potje van de warme maaltijden... echt waar...
Het zal je niet verbazen dat ik deze moddervarkentjeskaart HEEL erg leuk vind. Het is dat het een beetje een gedoe is, maar anders zouden we hier best één of twee varkens willen hebben.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de slimme varkentjes die een modderbad nemen dat is goed voor je huid
leuk al de stipjes en spetters erbij
groetjes ellen

karin zei

Wat een leuk kaartje met de spetterende varkentjes erop. Heel mooi gemaakt.
Fijn weekend,
Karin

Caroline Cards zei

Heel erg grappig met de modderspatten en die tekst is goed gevonden!
Fijn dat het alleen wonen je goed bevalt!
Groetjes en een fijn weekend, Caroline

Trijntje zei

Leuke lift kaart hebe gemaakt. Fijn dat het allemaal zo lekker met je gaat. Veel plezier in Luttelgeest. Een mooi uitje. Groeten Trijntje

De Breimeisjes zei

Geweldig, wat een leuke en grappige kaart!
En mooi om te lezen dat het goed met je gaat, nu je alleen woont!

GerJanne zei

Oh ik lig hier helemaal in een deuk! Wat heb je dit nu weer ontzettend leuk bedacht! Hahaha, die modder op de varkens. Zo ontzettend leuk!
En fijn dat het alleen wonen je goed bevalt. Kan me ook wel indenken hoor. Met nog kinderen in huis houd je er altijd rekening mee dat ze er zijn en laat je ook dingen...
Geniet van de dag uit met je ouders!

juffrouw Ooievaar zei

Wat ga je toch snel met het maken van kaarten, ik kan het gewoon niet bijhouden ;)
De ene kaart nog leuker als de andere en allemaal zo origineel of het nu een verjaardagskaart of een kerstkaart is zo mooi. Hoe je dat schrijft ook, een beetje kleuren hier een glittertje daar, ja, ja, zo eenvoudig lijkt het mij niet. Mijn complimenten hoor!
Inderdaad fijn dat het goed met je gaat :)
Groetjes Anita

bolletjelucky.blogspot.com zei

Haha, die is ook weer helemaal TE leuk Angélique, geweldig die rondspetterende varkentjes. Fijn dat het alleen zijn meevalt en inderdaad zitten er ook voordelen aan.
Lieve groetjes Miranda

Angela zei

Wat een humor Angélique! Geweldig die moddervarkens icm de tekst! Briljant!
Goed te lezen dat het alleen wonen je goed bevalt.... het heeft inderdaad zo zijn voordelen, alleen ben ik nog niet zover; heeft tijd nodig denk ik 😘

Cornelie zei

Wat een leuk idee om de varkentjes in de modder te laten spelen. Heel grappig en mooi gelift. Je ijsberen kaart is erg leuk ook, heel erg goed bedacht. De varkentjes is meer een lift, de ijsberen is heel creatief. Heel tof en bedankt dat je weer meedoet met de Liftchallenge!
Geniet van je zondag!
Je verhaal heb ik gemist, maar je woont nu alleen?

by Maura zei

Wat een super leuk kaartje :) groetjes Maura

Nicole Parmentier zei

Ik vind het zo leuk om te zien hoe je geïnspireerd bent door de lift challenge en alweer zo een originele kaart heb gemaakt! Deze varkentjes zijn zo schattig! Je zou ze willen knuffelen als ze niet zo smerig waren ha ha. Wederom bedankt voor je bijdrage aan de lift challenge! Fijn ook om te horen dat je je draai gevonden hebt in je lege nest. Ik moet eerlijk bekennen dat als mijn man op reis is voor zijn werk ik meestal alleen een tosti of een salade van de supermarkt eet... ik zou een voorbeeld aan jou moeten nemen!

Hetty P. zei

Wat een super leuke kaart met die spetter-varkentjes.
Fijn dat het je zo goed afgaat om alleen te wonen.
Het zal vast wel even wennen zijn.
Fijne dag,
Hetty

Doris knippenenplakken zei

Oo wat leuk met die grappige varkentjes , heel mooi gedaan.
Groetjes Doris

Freubelmina zei

Ach dat had ik wel gelezen! Nou fijn dat het zo leuk was,gouden momentjes xx