vrijdag 10 maart 2023

Condoleance in het Italiaans

 Vorige week is mijn tante in Italië overleden, ik maakte een kaart voor het gezin, in het Italiaans uiteraard. De tekst moest ik zelf schrijven, ik heb geen Italiaanse teksten. 


Het is een simpele kaart, maar voor Italiaanse begrippen heel wat, want daar doen ze niet aan dit soort kaarten, ook niet om kennis te geven van een overlijden. Dat doen ze aan de hand van posters die op druk bezochte plekken worden opgehangen. Kaarten zouden ook niet op tijd zijn, daar een begrafenis daar meestal binnen 48 uur na overlijden plaatsvindt.

24 opmerkingen:

Freubelmina zei

Wat een prachtige troostrijke kaart maakte je Angelique,je hebt de tekst erg mooi en netjes geschreven.
Gecondoleerd met het verlies van je tante….
Ik wist niet dat begrafenissen zo gingen in Italië…xx

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,

gecondoleerd met het overlijden van je tante. Je kaart is heel mooi. Je hebt het prachtig geschreven.
Nu je het zegt inderdaad, overleden mensen zie je altijd 'aangeplakt' hangen op drukke plekken. Zo apart. Krijgen ze in ieder geval een mooie kaart van jou ;-).
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Irene zei

Gecondoleerd met het overlijden van je tante en bijzonder te lezen dat het in Italië zó anders gaat, nóóit geweten. Jouw kaart is prachtig en zal goed doen Angelique!
XxIrene

Martha zei

Van harte gedondoleerd, Angelique
Mooi stijlvol kaartje en prachtig geschreven!
Liefs Martha

GerJanne zei

Ja... net als in Spanje. Als je er bij nadenkt snap je het ivm de temperaturen meestal, maar voor je verwerking lijkt het me zo moeilijk, vooral bij een plotseling overlijden.
Je kaart is mooi en je hebt heel mooi geschreven ook. Volgens mij heeft Crealies Italiaanse tekststansen voor een kleine prijs. Ik heb daar ook Spaanse stansjes van.

De Hobbykamer van Petra zei

Mooie kaart en gecondoleerd met het overlijden van je tante.


Lieve groet, Petra

Trijntje zei

Wat een mooie stijlvolle condoleance kaart. De tekst heel mooi geschreven. Groeten Trijntje

Trijntje zei

Ps en natuurlijk nog gecondoleerd met je tante. Groeten Trijntje

Frederika zei

Een stijlvolle kaart

Sarah zei

Gecondoleerd met het overlijden van je tante. Je maakte een heel stijlvolle kaart. En zo heeft elk land zijn tradities, heel interessant. Sterkte nog

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi stijlvolle kaart wat heb je de tekst mooi geschreven,
dat van de posters herken ik die zag je ook veel in Sicilië hangen
groetjes ellen

Kaartenkraam zei

Gecondoleerd met het overlijden van je tante. Je hebt een hele mooie kaart voor de familie gemaakt.

groetjes van Ank

Anoniem zei

Mooi en stijlvol gemaakt Angelique. Gecondoleerd met het verlies van je tante!
Je kaart zal troost bieden!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Anita van Deur zei

Gecondoleerd met het overlijden van je tante, prachtige stijlvolle kaart.

Margreet zei

Prachtig stijlvol condoleancekaartje en je hebt de tekst prachtig geschreven.
Interessant om de Italiaanse gebruiken te leren kennen.
xxx Margreet

Elizabeth zei

Ik wist niet dat het in andere landen (zo dichtbij) er zo anders aan toe kon gaan rond overlijden. Gecondoleerd met het verlies van je tante. Je hebt echt een heel stijlvol kaartje gemaakt!

Gina zei

Sterkte met het verlies van je tante. Je hebt een heel mooi kaartje gemaakt en je hebt een heel mooi geschrift ! Groetjes, Gina

Daphne zei

Wat bijzonder om te lezen, hoe ze in Italië omgaan met condoleance.
Dan zullen ze deze kaart des te meer waarderen denk ik.
Ik vind het prachtig!
Mooi handschrift heb jij, staat heel mooi bij de roos.
Via deze weg wil ik je bedanken voor mijn verjaardag kaart.
Ik kreeg er veel en ze hangen allemaal in mijn, net gerenoveerde kamer. Ik ga er nog lang van genieten hoor.

Tineke zei

Gecondoleerd met het overlijden van je tante. Je hebt een mooie stijlvolle kaart gemaakt.
Liefs van Tineke

karin zei

Mooi rustig kaartje met die roos met de schaduw erachter.
Zo zie je hoe ieder land zijn eigen tradities daarin heeft. In Groot-Brittanie is de uitvaart pas twee weken na het overlijden.
Veel sterkte voor jou en je familie.
Groetjes,
Karin

De Breimeisjes zei

Gecondoleerd.
Mooie kaart, je hebt een prachtig handschrift!
En ook interessant om te lezen dat het zo anders gaat in Italië.

Marjan zei

Ondanks dat het niet gebruikelijk is in Italië zal haar gezin het zeer waarderen deze mooie, rustige kaart. Prachtige gedaan met de Italiaanse tekst!
In Spanje is het net zo, de wijze waarop overlijdens worden aangekondigd.

!neke zei

Gecondoleerd !!!!
Mooie sfeervolle kaart !!!
Mooi de tekst zelf gemaakt !
Groeten Ineke

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie stijlvolle condoleance kaart Angélique en weer wat bijgeleerd. Dat wist ik niet van die posters en dat de begrafenis zo snel na overlijden is.
Gecondoleerd met het overlijden van je tante.
Lieve groetjes Miranda