maandag 1 mei 2023

Petra is jarig

 Vorige week wilde ik een kaart maken voor Petra die vandaag jarig is. Ik zat aan mijn bureau te bedenken wat voor kaart het moest worden toen de schildpad steeds meer een plekje onder mijn handen probeerde te veroveren. Ik vertelde hem dat Petra veel te ver woont voor hem, zo'n afstand zou veel te veel voor hem zijn, dat kon hij nooit op tijd redden.
De schildpad was zo enorm teleurgesteld, dan had hij zijn meest feestelijke schild voor niets opgepoetst en aangetrokken. Tsja, dat was natuurlijk wel sneu.

Opeens herinnerde ik mij een kaart op Pinterest, gemaakt door Anja van Zom, dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn (zij had egeltjes op haar kaart)....
En dus ging ik op zoek naar de boomstam, een dikke tak die als hevel kon dienst doen en.... een zwaargewicht! Die laatste vond ik in de pandabeer, voor een bamboescheut wilde hij wel meewerken. Zie hier het uitgewerkte plan:


Het werkte,  de schildpad heeft op tijd Limburg bereikt 😁

Petra, ook vanuit hier een heel fijne verjaardag gewenst en een mooi nieuw levensjaar waarin het voor de verandering eens meezit.

Bij X MAS heeft mijn kerstkaart van vorige week gewonnen. 




Het volgende thema daar is " alles mag ", dat levert vast heel veel deelnames op.

Wat een mooi weer was het afgelopen weekend hè? Zaterdag heb ik eerst in de tuin gewerkt, daar wil ik eea veranderen en 's middags heb ik een klein wandelingetje met Nevv en mijn zoon gemaakt. De kleine man vindt alles interessant, dus die doet wel een tijd over een wandelingetje. Zondag heb ik met mijn moeder een flinke wandeling gemaakt in en net buiten Haarlem, het was heerlijk! 
Fijne week allemaal!

19 opmerkingen:

Freubelmina zei

Echt GE-NI-AAL deze kaart Angelique, superleuk gemaakt en dan dat geweldige verhaal erbij…..Petra zal opgekeken hebben!
Gefeliciteerd met je winnende kaart, dikverdiend want is ook eens leukerd!
Ja heerlijk weekend hè, beter dan afgelopen week….we zaten een midweekje in Drenthe met helaas minder mooi weer xx

De Hobbykamer van Petra zei

Zo ontzettend leuk ook dit behaal achter de kaart. Hij is inderdaad op tijd ontvangen en staat hier te pronken op onze lange tv kast. Heel erg leuk, dank je wel.

Lieve groet, Petra

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met het leuke tafereeltje geweldig zoals de je het verteld
gefeliciteerd met je toppertje
groetjes ellen

Martha zei

Hahaha wat een leuke kaart, Angelique
En het verhasltje erbij, zo grappig!
Erg mooi gemaakt!
Heerlijk he dit mooie weer we zijn er zo aan toe!
Fijne dag liefs Martha

Anita van Deur zei

Geweldig kaartje met stoffel het schildpad en het verhaal erbij, super!!

!neke zei

hele leuke is dit !!!!
Ook weer een topper , gaaf !
Groeten Ineke

Caroline Cards zei

Een leuke feestelijke kaart. Gefeliciteerd met je winnende kaart!
Groetjes, Caroline

Anoniem zei

Superleuke kaart laat je zien…geweldig met die twee samen!
Het was idd genieten het weekend!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

karin zei

Dat heb je leuk verzonnen om de schildpad te laten vliegen 😀 Leuk kaartje en proficiat met je topplaatsje.
Groetjes,
Karin

Daphne zei

Haha, jij hebt ook voor alles een leuk idee!!
De schildpad is inderdaad mooi aangekleed, dus die kon goed ik deze verjaardag kaart.
Heel leuk gemaakt, misschien gelift, maar alsnog, dan is het toch super leuk dat het zo onder je handen vandaan komt.
Gefeliciteerd met je topper.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Haha, helemaal geweldig deze kaart. Leuk bedacht en heel mooi uitgevoerd Angélique. Gefeliciteerd met je toppertje, dat was ook al zo'n mooi tafereeltje.
Lieve groetjes Miranda

casa crea d' emilia zei

Angélique, wat is dit een SUPER GAVE kaart. Echt heel erg tof gedaan. Wauw wauw wauw. Daar is Petra vast blij mee. Heel leuk. Het weekend was echt heerlijk. Ik heb zaterdag in de tuin van mijn vriend onkruid weggehaald en zondag lekker de hele middag in de tuin zitten lezen. heerlijk.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Marjan zei

haha, enig verhaal erbij en wat een gave kaart voor de jarige Petra! Superleuk bedacht en heel mooi uitgevoerd.
Ja, het weer was heerlijk, ik heb fijn wat gewandeld en inde tuin gezeten.

De Breimeisjes zei

Haha, leuke kaart!
Ja, wat een heerlijk weekend, wij hebben ook genoten van het weer!

Margreet zei

Ik zit hier met een big smile. Zó leuk om het ontstaan van je kaart te lezen. En het heeft gewerkt. Wat een panda al niet voor een bamboescheut doet. Wat een gave kaart is het geworden!
Het was zaterdag heerlijk weer, maar vandaag ook. Vanmorgen lekker in de polder gewandeld en vanmiddag eerst wat geknutseld en daarna heerlijk in de tuin zitten lezen tot de zon wegging.
Fijne avond!
xxx Margreet

GerJanne zei

Ohhhhhhh...... wat een geweldige kaart! Superleuk met die zware jongen op het uiteinde van de 'wip'. Ontzettend leuk bedacht! Je moet er maar opkomen.
En ja, wat een lekker dagen hebben we gehad he? En er komen er nog een stuk meer aan!

Bernadet zei

Haha wat leuk om te lezen hoe deze schildpad toch nog een plaatsje op je schitterende kaart heeft gekregen!!
Echt super hoe je 'm gemaakt hebt!!

Elizabeth zei

O, geweldig... Ja, het valt niet mee om een schildpad in de versnelling te krijgen!

Hetty P. zei

Wat een grappige kaart heb je gemaakt.
Groot gelijk dat de schildpad een plekje op je kaart heeft gekregen.
Fijne dag,
Hetty