maandag 19 juni 2023

Condoleancekaart voor GerJanne

 Ik ben weer terug van een heerlijke week Zuid Limburg met Remco en mijn moeder.  Het was niet voor het eerst dat we daar waren, we zijn er al heel vaak geweest, het is daar zo mooi! Het was wel de eerste keer dat we mijn moeder hebben meegevraagd op vakantie. Ze zal niet alleen er opuit trekken en zo was ze toch even lekker weg. We zijn in Maastricht geweest, in Aken en Monchau en we hebben veel gewandeld over de hoge heuvels. Het was een heel geslaagde week. Wel had ik heel slecht internet dus ik heb jullie een paar dagen noodgewongen verwaarloosd, inmiddels heb ik het weer goedgemaakt met jullie en het meeste gelezen.

Zoals jullie vast wel gelezen hebben is de vader van GerJanne 2 weken geleden overleden. Ik maakte een condoleancekaart voor GerJanne. 


Ik heb een embossingfolder met lichtblauwe inkt ingesmeerd, de veren blijven dan wit en een vierkant uit het geëmbostepapier gesneden. Dit gemat op donkerblauw en daarna op een witte kaart geplakt. Een andere veer stanste ik uit en bewerkte ik met lichtblauwe en donkerblauwe inkt en plakkte ik op het geëmboste deel.
De tekst stempelde ik met donkerblauw. 

Gisteren was het vaderdag, ook voor mij voelde het gemis van mijn vader nog extra op een dag dat je je vader anders in het zonnetje had gezet. Gelukkig kom ik hem nog heel vaak tegen in veel dingen en situaties en dat zal zo blijven. Hij was zelfs ook in Zuid Limburg voor ons gevoel: tijdens een wandeling vloog er steeds een roodborstje voor ons uit en bleef dan weer op ons wachten. Mijn vader had in zijn moestuin altijd hele gesprekken met een roodborstje dat vlak bij hem kwam.
De tekst op de kaart hierboven klopt dus zeker wel, maar ook de tekst die GerJanne op haar blog plaatste toen zij meldde dat haar vader was overleden. Papa's sterven niet.

19 opmerkingen:

Margreet zei

Zowel een mooie kaart als mooie woorden over je vader!
Fijn dat jullie een geslaagde vakantie hebben gehad. Wat lief om je moeder mee te nemen!
Fijne dag.
xxx Margreet

marja kenter zei

Wat een prachtige condoleance kaart voor GerJanne is dit geworden en de tekst vind ik ook erg mooi.
Groetjes en een fijne dag

Diny zei

Wat een mooi kaartje maakte je voor GerJanne en haar familie....dat geeft zeker steun!
Groetjes Diny

Martha zei

Prachtige condoleancekaart, Angelique
Inderdaad een mooie tekst
Wat heerlijk op vakantie met elkaar!
Liefs Martha

Sarah zei

Wat een mooie kaart. En zo fijn dat je je mama kon meenemen. Mijn mama is ook verzot op roodborstjes, als ik er 1 zie dan denk ik ook altijd aan mijn papa en mijn mama en dan stuur ik vaak een berichtje naar mijn mama ' ik zag weer een roodborstje' want dan weet ik dat ze weer moed krijgt. Xx

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi stijlvol kaartje met het mooie embossingfolder en mooie blauwe kleuren
fijn dat jullie zo hebben genoten van jullie vakantie, gezellig om je moeder mee te nemen
groetjes ellen

VoormeKaartje zei

Welkom weer thuis. Zo te lezen hebben jullie een hele fijne vakantie gehad. Kaart is zo mooi gemaakt. Een hele fijne week.

Antjes kaartcreaties zei

Prachtige condoleancekaart Angélique. En een heel mooie tekst.
Fijn dat je vakantie zo gezellig was.
Groetjes Antje

ps, vanaf vandaag ben ik volger van je blog geworden.

Trijntje zei

Je hebt een hele mooie condoleance kaart voor GerJanne gemaakt. Mooie teksten die zeker kloppen…. Fijn dat jullie je moeder meenamen op vakantie. Mijn vader is 25 jaar geleden overleden toen was mijn moeder nog maar 63 jaar maar door haar handicap, heupdysplasie kon ze niet zelfstandig op vakantie . Omdat ze niet ver kon lopen. Toen nog wel stukjes met een stok.. moest de rolstoel mee. Gelukkig heel veel met haar op vakantie geweest. Ik alleen met haar . Samen met mijn man. Mijn broer is ook vaak meegeweest . Daar kunnen we mooi op terug kijken. We hebben mooie avonturen beleefd. . En moeder heeft ook nog veel gezien.. Helaas ging de laatste jaren niet meer. Zoals het nu is kan ze niet meer bij ons komen om te knutselen… maar dan ga ik naar haar toe… maar voorlopig wordt het niks…. Heel jammer. Groeten Trijntje

Henriët zei

Prachtige kaart met de veren en de leuke techniek.
Lekker zo'n vakantie in het zuiden van het land. Maastricht is zo mooi en gezellig.
Groetjes van Henriët

De Breimeisjes zei

Wat bijzonder, wat je vertelt over dat roodborstje. Echt prachtig en ontroerend.
Heel fijn dat jullie zo'n geslaagde vakantie hadden.
Mooie kaart en die tekst vind ik ook prachtig.

!neke zei

Mooie stijlvolle kaart !!!!
Groeten Ineke

Trudy zei

Hele mooie kaart heb je gemaakt.
Leuk dat jullie je moeder hebben meegenomen op vakantie en Limburg is altijd leuk vind ik.
Een eerste vaderdag zonder vader is idd lastig net als een eerste verjaardag.
Groetjes en veel liefs, Trudy

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wat een mooie kaart heb je gemaakt voor Gerjanne, gaaf hoe je dat hebt gedaan met het embossingfolder. Wat fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. Heerlijk zeg.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Freubelmina zei

Je maakte een hele mooie en lieve kaart voor Gerjanne, die gaat zeker troost brengen!
Heerlijke vakantie hadden jullie, wij zijn ook zo graag in die omgeving al kan ik zelf die wandelingen niet meer doen met mijn lichaam…das wel jammer want je kunt daar uren lopen,heerlijk!
Wat zal je moeder genoten hebben en ja die roodborstjes zijn toch bijzonder hè?!
Ik denk dat je kaartje in de postapp staat dus ben benieuwd xx

Daphne zei

Wat een mooie kaart is dit!
Goed bedacht, het is een lector condoleance kaart vind ik.
Ook ik stuurde GerJanne later een kaart, ik wilde er echt even voor gaan zitten om iets persoonlijks te maken.
Wat een mooi verhaal, over het roodborstje!! Ik geloof in zulke dingen, alhoewel ik wel altijd zeg dat ik heel nuchter ben.

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtige condoleance kaart.
Wat een mooi verhaal.
Fijne dag, groetjes Doris

Marjan zei

Heerlijk zo'n weekje ertussenuit. En fijn dat je moeder er dankzij jullie ook even uit kon, ze heeft vast genoten. Mooi die wandeling met dat Roodborstje. Ik snap helemaal dat je aan je vader moest denken.
Je kaart voor Gerjanne is prachtig, heel mooi die embossing, de tinten en de mooie tekst!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat fijn zo'n week eropuit en ik vind Limburg ook heel mooi met zijn heuvels. Fijn dat je je vader nog steeds "tegenkomt", hier niet terwijl ik er wel om "vraag". Nu ik dit schrijf vloeien de tranen weer, ik mis hem zo. De condoleance kaart voor GerJanne is heel mooi, fijntjes met die veren.
Lieve groetjes Miranda