vrijdag 4 augustus 2023

Sing your own song

 Half juni won ik bij Knutsels en Kadootjes door een reactie te plaatsen op het voorstelrondje van Monique en GerJanne de complete lijn "romantic collection" van Pronty. Wauw, wat een mooie spulletjes! Prachtig papier, een stempel van een roos, stencils, embellishments, een houten fotolijstje om te versieren en een soort houten knijpers om een foto of kaart tussen te klemmen. Eerst heb ik er heel veel naar gekeken en van genoten zonder er mee aan de slag te gaan. De materialen zijn namelijk erg buiten mijn comfortzone, zelfs het papier. Dat is zo mooi, dat ik het niet durf te gebruiken (tsja, iedere gek zijn gebrek zullen we maar denken). Ik heb lives van Monique gevolgd en werkstukken van anderen bewonderd. Iedere keer ging het wel kriebelen om met de materialen aan de slag te gaan, maar het duurde nog een tijd voordat ik daadwerkelijk begon. En nu is mijn eerste kaart klaar. Het papier is nog niet gebruikt, die drempel is nog te hoog, maar wel wat stencils.

Weten jullie wat? Ik deel gewoon ook de foto's van het maakproces, dan kunnen jullie mij meteen tips geven.

Ik begon met een lichtblauwe ondergrond, gemaakt met Memento Summer sky. Ik heb geen distress inkt, alleen Memento en enkele kleuren Versafine Clair, dus daar moet ik het mee doen.

Daarna ging ik met het stencil met houtstructuur (ik houd van hout) en Toffee Crunch aan de gang

Toen ik het stencil weghaalde, zweefde de houtstructuur op het lichtblauw, dat klopte natuurlijk niet. Ik scheurde dunne reepjes afplaktape (best een lastig klusje) en plakte die waar ik het lichtblauw wilde houden. Met Dessert Sand kregen de houten planken de juiste kleur.

De randen tekende ik met een donkerbruine alcoholmarker zodat het op een randje schors leek. Daarna kwam het stencil met de tak met bloemen aan de beurt. De bloemen plakte ik af, de rest beïnkte ik met Cottage Ivy (groen).


Vervolgens plakte ik het groen af en kleurde ik de bloemen met Lilac Posies


En toen wist ik niet meer hoe ik verder wilde. Laten rusten dus.

Gisteren ging ik weer verder. Ik pakte de stempels van de merel erbij die ik zaterdag van Emily kreeg, zo lief!, die wilde ik graag op de kaart erbij. Ik stempelde hem met Versafine Clair Nocturne (zwart) en knipte hem uit. Ik was blij dat hij niet helemaal egaal zwart was geworden.
Op mijn burea lag een zakje met wat uitgeknipte 3D plaatjes met een losse bij en hommel, die twee bolde ik op en plakte ze met foamtape op.
De vogel is aan het zingen vond ik en dus moesten er muzieknootjes op, gestanst uit zwart rubberplaat. En toen popte de tekst in mijn hoofd op, ik maakte hem met behulp van een lettertang (Hema) en lichtblauwe tape (Action). Ik haalde twee smalle strookjes wit papier over het inktkussen Lilac Posies en plakkte die aan weerszijde van de tekst. 
De hommel mocht zijn eigen liedje zingen.

Tot slot sjabloneerde ik nog een takje in de rechter bovenhoek, plakte het geheel op een fuchsia roze mat, dat weer op een lichtblauwe basiskaart en toen vond ik hem af.


Ik vond het leuk om te doen en ben blij met het resultaat. Aan het "geklieder" moet ik nog wel wennen, al was het nog lang niet zo erg als dat ik anderen soms zie doen, haha. 
Op naar het volgende projectje met deze prachtige lijn.

24 opmerkingen:

Monique zei

Nou jaaaaa, wat heb je dit mooi gemaakt! Prachtig zoals je het stencil met de boomstammen hebt gebruikt en daar de bloemenslinger weer over. Super gedaan. Die vogel met de hommel maken het geheel af. Petje af! Ik zou er mee doorgaan als ik jou was....Plaats je hem ook op de pagina van Pronty Crafts and Friends?
Groetjes, Monique

Martha zei

Helemaal geweldig Angelique
Wat mooi gemaakt en zo te lezen heb je er plezier aan beleeft, je kunt met recht trots zijn!
Liefs Martha

Daphne zei

Zoooooo, wat knap en wat moooooi🥰
Zo leuk dat je ons meeneemt in het maken van deze kaart, héél leuk om te zien.
Gek is dat hè, ik heb ook vaak moeite met "beginnen", zie het niet en weet niet wat ik kan doen. Ik ben denk ik meer van de papiertjes en stansjes enzo.
En dat van "snijden in mooi papier" is héél herkenbaar (alleen geef ik dat nooit toe, want als ik het zo bij jou lees vind ik het echt heel raar😂)
Even over je opmerking op mijn blog..... mijn ouders hebben jaren bij ons geslapen met oud en nieuw!!
Nu al een paar jaar niet, want mijn moeder slaapt niet meer goed in een ander bed, maar ook dat is een mooie herinnering.

Nancy Soetaert zei

Je hebt een prachtige creatie gemaakt!
Ik kijk al uit naar de volgende😏
Groetjes
Nancy

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wauw, wat een proces voor zo'n kaart. Heel leuk om te zien hoe je dat hebt gedaan. Wat leuk dat je direct de stempel hebt gebruikt die ik je opstuurde, fijn dat je er blij mee bent. Heel leuk gedaan. Zo kun je leuk verder oefenen met alles.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Freubelmina zei

Wauw! Hier mag je echt trots op zijn Angelique! Supergaaf en leuk om te zien hoe je dit gemaakt hebt xx

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje leuk dat je laat zien hoe je hebt hebt gedaan en alle begin is moeilijk, ik vind hem heel goed gelukt de vogel en de bijtjes maken het helemaal af en ik zou er zeker mee doorgaan
groetjes ellen

Trijntje zei

Wat heb je een leuke gemaakt met je gewonnen spullen. Met inkt werken is zeker een geklieder. Je handen komen altijd onder de inkt… hoe dan ook. Maar je bent erg leuk bezig geweest met het maken van deze kaart. Groeten Trijntje

De Breimeisjes zei

Super leuk resultaat! Wat mooi, die "planken", dat is ook weer ingenieus bedacht allemaal.

Margreet zei

Je bent een natuurtalent, Angélique. Leuk zoals je laat zien hoe de kaart ontstaan en gegroeid is. Ik ben al benieuwd naar je volgende creatie! Deze is prachtig!
xxx Margreet

!neke zei

Helemaal leuk zo !!!
Groeten Ineke

Scraptastisch zei

Een geweldige prijs natuurlijk maar snap ook dat je er dan mee uit je comfortzone moet gaan. Maar zo leuk om te zien hoe je kaart is opgebouwd en je hebt het super gedaan!!! Ik trek altijd wegwerp handschoenen aan als ik met inkt aan de slag ga want hoe voorzichtig ik het ook probeer te doen, klieder ik mezelf altijd helemaal onder, hihi Niets is leuker dan in nieuw papier knippen vind ik ...lol. Grappig dat we allemaal anders daarin zijn hè!
xx Gerie

Marjan zei

Nou, ik zeg niks meer aan doen! Je hebt het echt mooi gedaan!! Leuk om te lezen hoe je het maakte ook! Wat een prijs, zeg!! Echt een bofkont, jij. Het geklieder heb je wel met inkten, maar het is ook lekker bezig zijn ermee, dat geeft veel voldoening. Ik hou er ook van, maar niet alleen maar, er is zoveel leuks voor ons :)

Elizabeth zei

Ik vind het altijd heel leuk om het proces te zien!
En wat is het leuk geworden. Bofkont die je bent om die mooie spulletjes te winnen.
Ja, kliederen is niet zo jouw ding. Maar doe het maar vaker, het geeft ruimte...

Ela zei

Nou prachtig gewoon! In herken het wel hoor, wat ga je doen met die prachtige prijs die je wint. Overal kijken tot je op een idee komt. Leuk ook om jouw werkwijze te volgen. En knippen in nieuw papier vind ik niet zo erg, fijn juist, zo'n nieuw dp blad. Vind het wel lastig als het bijna op is, dat vind ik dan weer jammer, dus ben ik er vaak (te) zuinig op. Zoals je al zei, iedere gek zijn gebrek! Groetjes Ela

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart heb je met je gewonnen en gekregen stempel gemaakt. Leuk ook dat je laat zien hoe je de kaart gemaakt hebt.
Het is altijd wel een geklieder met het beïnkten, maar je hebt er wel wat moois voor terug.

Fijn weekend.

Groetjes, Astrid.

Kaartenkraam zei

Wat een fantastische prijs heb je gewonnen.
Leuk om het hele proces in foto's te kunnen volgen met uiteindelijk een prachtig resultaat.

groetjes van Ank

Franciens Haakwerk zei

Hoi, heel erg leuk om eens te zien hoe je te werk gaat. Dat vraag ik me soms wel eens af. Super mooi resultaat met sterke tekst onderaan. Groet Francien

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtig wat je gemaakt hebt met je gewonnen spulletjes Angélique en wat leuk om het gehele proces te laten zien. Dit smaakt naar meer ;)
Lieve groetjes Miranda

Trudy zei

Prachtige kaart, leuk zoals je uit je comfortzone bent gegaan!
Ik kan je geen tips geven want ik klieder nooit met inkt!
Leuk dat je foto's van het hele proces hebt gemaakt!
Je vroeg bij mijn kerstkaart of het leuk was dat mijn ouders een banketbakkerij hadden.
Het was heel erg leuk maar vooral in december was het altijd ontzettend druk.
In de zomer was het gelukkig altijd wat rustiger dus we konden wel altijd lekker op vakantie!
Groetjes Trudy

Henriët zei

Wat heb je een prachtige kaart gemaakt met je gewonnen pakket. Ben maar een klein beetje jaloers dat je al die mooie spullen hebt gewonnen. Ik heb er bij Monique met een paar mogen werken zo leuk.
Groetjes van Henriët

GerJanne zei

Wat ontzettend leuk dat je ermee aan de slag bent gegaan! Soms moet je gewoon een zetje hebben om iets anders te doen dan wat binnen je comfortzoen ligt. En dat was het mooie pakket van Pronty. EN het resultaat is ontzettend leuk! Ik herken het wel dat je af en toe iets even een nachtje moet laten liggen. Als je er dan weer naar kijkt, kan er zomaar een idee opploppen.
(leuk woord he?)
En ja, klopt...de ene dag gaat het natuurlijk beter dan de andere met mijn moeder. Vooral de zondagen vindt ze saai. Ze zegt dan: Ik leef gewoon op de appjes....dus nu de familie maar inschakelen dat ze op de zondag appjes gaan sturen ;-)

Doris knippenenplakken zei

Prachtige serie kaarten heb je gemaakt met je gewonnen spulletjes.Groetjes Doris

karin zei

Wat is dat mooi! Prachtig resultaat van deze techniek. Dat is gewoon iets uitproberen een paar keer.
Nog een fijne zondag verder.
Karin