donderdag 29 september 2022

Ijsberen koud?

 Dinsdag kwam de nieuwe Liftchallenge online, een heel aparte waarbij je stempels moet "inkleuren" met andere stempels. Dat is wel een enorme uitdaging!  Je moet daarvoor goed je stempels doorspitten, want niet iedere stempel is geschikt, integendeel.
Uiteindelijk kwam ik tot een, vind ik, grappige combinatie: beren + ijsjes = ijsberen.
Nu zijn de beren een beetje aan de grote kant, dus er pasten maar twee beren op het bovenste witte kaartje.


Ik had tijdens het stempelen al meteen een passende tekst in mijn hoofd: ijsberenkoud? Warme wintergroetjes!  Heel breed toepasselijk vond ik. Zo werden de beren ijsberen, de kaart kan heel goed dienst doen als vervangende kerstkaart die ik ieder jaar nodig heb (sommige mensen kun je echt niet "prettige kerst" sturen) en nu menigeen heel zuinig zal zijn met de stookkosten al helemaal toepasselijk. De "Warme wintergroetjes is een stempel van Marianne Design, het woord "Ijsberenkoud" heb ik niet tussen mijn tekststempels, die heb ik samengesteld uit drie stempelsets van Marianne Design en Craft Lab, de leestekens komen van weer een andere set van Craft Emotions.
De "warme wintergroetjes" beeldde ik uit door zonnetjes te vullen met sneeuwvlokken.

De ijsjes en sneeuwvlokken stempelde ik in kleuren blauw die ook in het ijzige dp voorkomen. Het dp is deels glimmend wat ook weer aan ijs doet denken.
Het geheel maakte ik af met lichtblauwe sequins die mooi meeglimmen.
Het geheel plakte ik op een parelmoerkleurige basiskaart.

Als ik kijk naar het voorbeeld van Cornelie zou mijn kaart prima voldoen aan de opdracht, zo niet dan hoor ik dat vast wel van het Liftchallenge-team.
Omdat het een vervangende kerstkaart is link ik hem ook bij 52 Weeks to Christmas 

28 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dat is humor! Een stempel inkleuren met een andere stempel; zoiets had ik nooit bedacht...
Maar dat moet ik vanmiddag ook eens even uitproberen!
Je kaart vind ik erg leuk; het past allemaal zo goed bij elkaar en ook een leuke tekst!

Irene zei

Super super super leuk Angelique, enige beren en gave tekst-combinatie!
XxIrene

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de ijsberen had ook gezien wat de bedeoling is van de nieuwe lift challenge en ben nog op zoek naar geschikte stempels wat heb je het leuk opgelost met de ijsjes stempels. thuis zeiden wij vroeger altijd het is pas koud als ijsberen een muts dragen haha het is een leuk tafereeltje geworden
groetjes ellen

Hetty P. zei

Wat een leuke kaart met de ijsberen.
Goed bedacht met de ijsjes als 2de stempel, echt wel koud
Fijne dag,
Hetty

Hetty P. zei

Geen idee waar mijn eerste reactie is gebleven dus in de herkansing.
Super leuke kaart heb je gemaakt met de 2 stempels in elkaar.
Ik ben er vannacht ook mee aan de slag gegaan.
Wat een leuk idee om de ijsjes te gebruiken.
Groetjes Hetty

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een grappige lift challenge. Stempels inkleuren met stempels. Maar het is je heel goed gelukt. Wat een leuke woordspeling zo. Prachtig.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

De Hobbykamer van Petra zei

Wat creatief bedacht en het is een erg leuke kaart geworden. Mooie kleuren en een grappige leuke text.

Lieve groet, Petra

Martha zei

Grappig bedacht, Angelique
Ijsberenkoud is leuk!
Het kaartje heb je leuk aangekleed!
Liefs Martha

Jantine zei

Wat bijzonder, die stempels in stempels. En hoe creatief heb je die tekst gemaakt! Het past allemaal zo bij elkaar! Knap gedaan Angelique!
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Trudy zei

Heel erg leuk en origineel dit kaartje!
Knap dat je deze uitdaging aan bent gegaan, het is best een lastige!
Groetjes Trudy

Trijntje zei

Je bent weer goed crea bea geweest. Met de beren met ijsjes. Leuk bedacht. Groeten Trijntje

carla zei

Hier is goed over nagedacht en het resultaat is prachtig.
Een hele mooie lift kerstkaart.
Knap gedaan.
Groetjes,
Carla

karin zei

Grappig 'ijs'beren 😀 heel leuk gemaakt Angelique.
Groetjes,
Karin

bolletjelucky.blogspot.com zei

Geweldig, groot applaus van mij, wat ontzettend leuk bedacht en uitgevoerd Angélique. Leuk om zo allerlei stempels te combineren. Een hele gave kaart!
Lieve groetjes Miranda

Diny zei

Wat een lief kaartje heb je gemaakt met de leuke ijsbeertjes!
Groetjes Diny

Caroline Cards zei

Superrrrrr! Wat een geweldig leuk idee om de ijsjes in de beren te stempelen!
Groetjes, Caroline

Doris knippenenplakken zei

Super leuke kaart met de ijsberen stempel.
Groetjes Doris

Anita van Deur zei

Enige kaart, heel goed van je om zo de tekst erbij te maken!

Henriët zei

Wat een gaaf kaartje! Bedenk het maar met de ijsjes en de beren.
Groetjes van Henriët

Henriët zei

P.S Ik lees net jouw reactie op mijn blog. Gelukkig is er niet al weer een duo-collega vertrokken. Zou wat zijn zeg.....dan ging ik toch aan mezelf twijfelen. Ik doe een dag in de week IB-taken omdat onze IB-er met pensioen is gegaan voor de vakantie. Dit is dus helemaal vrije keus deze keer.
Groetjes van Henriët

Freubelmina zei

Echt geniaal bedacht en uitgevoerd Angelique, een prachtige winterse kerstkaart xx

GerJanne zei

Hahaha, dit is echt ontzettend leuk! Ik zit hier met een big smile. Die ijsjes in de beren, hoe bedenk je het weer!

Marjan zei

Ijsjes als vulstempeltje, waarom niet! Het geeft een heel grappig effect, leuke kaart! Dankjewel voor het meedoen met de Liftchallenge!

Ankie vd Polder zei

Wat leuk bedacht zo met die ijsjes in de beertje. Zo krijg je letterlijk ijsbeertjes. Groetjes, Ankie

marian zei

Wat een super leuke kerstkaart en zeker zoals je zegt in deze barre energieprijzen crisis. Heel goed bedacht.
Groetjes van Marian.

Marjolein zei

Haha, wat creatief en leuk bedacht! Grappige kaart. Groetjes Marjolein

Daphne zei

Wat ben jij toch een creatieve denker!!
Haha ik lees je bericht en denk bij als "Ja, klopt, oh ja, klopt ook, en haha, ook waar."
Heel heel erg leuk bedacht en gemaakt, deze "kerst"kaart.

Nicole Parmentier zei

Hi hi, jij hebt het begrip ijsbeer wel heel letterlijk genomen. Ik vind ze super! Ook de tekstjes passen helemaal in het thema. Heel erg leuk bedacht allemaal!! Dankjewel voor je bijdrage aan de lift challenge!