donderdag 1 september 2022

Winter blue(s) in slimline

 Ondanks de drukte heb ik toch nog een kerstkaart, zelfs voor volgende week ook al.

Deze week heb ik twee challenges gecombineerd: de winterblues van 52 Weeks to Christmas  en de kerstkaart van slimline afmetingen (21 x 10,5), met uiteraard minimaal drie producten van Marianne Design, ik denk dat ik niet de enige zal zijn die deze combinatie maakt.


De gebruikte MD-materialen zijn: CR1567 (grote sneeuwpop), CR1572 (slee), LR0631 (kleine sneeuwpop), CS1105 (tekststempel) en CA3104 (sneeuwpapier).
Door die laatste sneeuwde het ook op mijn hobbykamer, haha, alles zat, uhm, zit onder de glitter.
Ik heb de tekststempel rechtstreeks op het sneeuwpapier gestempeld (eerst op een klein reststukje geprobeerd), het geeft een grappig effect.
De voorste laag sneeuw en sneeuwpop heb ik verhoogd opgeplakt, niet goed te zien op de foto.

Vandaag krijgt mijn jongste de sleutel van zijn nieuwe woning, er hoeft gelukkig niet geklust te worden. Zo fijn dat het gelukt is om een eigen plek te vinden, dat valt nu niet mee. Hij huurt met zijn beste vriend als huisgenoot een gemeentelijk monumentaal pand in de binnenstad van Hoorn. Als ik thuis kom van vakantie ligt er als het goed is geen berg wasgoed op mij te wachten behalve wat ik zelf meebreng en hoef ik niet meer te overleggen wat er gegeten gaat worden, wat zal het stil zijn.
Maar het is goed zo, ik heb lang genoeg gemoederd (en blijf dat natuurlijk nog doen, maar dan in een andere vorm).
Nu is het hopen dat we optimaal van de vakantie mogen genieten, de gezondheid van mijn vader laat veel te wensen over.

Ik zal wel gewoon blogberichten plaatsen, er staat al e.e.a. klaar en ik zal vast wel regelmatig bij jullie spieken,  ik zal alleen wat minder trouw reageren daar we op ons vakantieadres geen wifi hebben.
Maar eerst nog vandaag en morgen werken en helpen met verhuizen.

30 opmerkingen:

De Hobbykamer van Petra zei

hahahha...inderdaad. Ook ik maakte deze combinatie van challenges/kaart. Jou uitwerking is ook erg leuk.


Geniet van de vakantie. Die is voorbij voor je er erg in hebt.


Lieve groet, Petra

Trijntje zei

Wat een leuke kerstkaart met de sneeuwpoppen. Vrolijk geheel. Groeten Trijntje

Anita van Deur zei

Heel leuk dit kaartje echt winter op je kaart. Weer een tijdperk af gesloten, nu je zoon op zich zelf woont, zal even wennen zijn voor beide. Sterkte voor jullie en je vader.

De Breimeisjes zei

Hele leuke kaart, inderdaad een mooi effect: de letters op dat speciale papier.
Succes met het verhuizen, super fijn voor je zoon: een eigen plek.

Een hele fijne vakantie gewenst, geniet!

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de gezellige sneeuwpoppen wat een leuk tafereeltje heb je ermee gemaakt
leuk voor je zoon een eigen stulpje

groetjes ellen

Annemarie en Merit zei

wat een leuke slimline...en ja onze kaart van vorige week voldeed toevallig ook aan die wensen.
Wat zal het stil zijn bij je zeg...ik ben na e
bijna een jaar nog steeds aan het wennen, succes met verhuizen en ga heerlijk genieten van je vakantie.
Gezellig dat je mee doet met de uitdaging.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC

Antjes kaartcreaties zei

Wat een leuke kerstkaart Angélique.
Voor je het weet ben je eraan gewend dat je jongste niet meer thuis woont en ga je de voordelen ervan inzien. Sprak zij uit eigen ervaring!!
Fijne vakantie, geniet ervan.
Groetjes Antje

karin zei

Wat een mooi kaartje met deze leuke sneeuwpoppen erop, prachtig gemaakt.
Prettige vakantie en bij thuiskomst veel sterkte met het lege nestsyndroom. Het went vlug 🙂
Groetjes,
Karin

Sarah zei

Leuke kaart. Zorgen rond je papa dat is minder. En geen extra was, buiten je eigen was en zelf kiezen wat je eet. Ik kan het me niet voorstellen. Fijne vakantie! X

Diny zei

wat een leuke slimline kaart Angelique!
Ook jij hebt een paar challenges kunnen combineren.
Groetjes en geniet nog van je vakantie,
Diny

!neke zei

Super leuk !!!!
Via 52 weeks kwam ik weer niet op je blog, weet ook niet hoe dat komt.
Bij Nelleke heb ik daar ook last van. Jullie staan gelukkig in de side bar !
Groeten Ineke
DT52WTC

Freubelmina zei

Wat maakte je een hele leuke kerstkaart en slim om meteen 2 challenges te combineren!
Onze jongens zijn tot en met hun 25e thuis gebleven en ik moet zeggen dat ik er weinig moeite mee had en heb dat ze uit huis gingen….gaf veel voordelen en lang leve Whatsapp blijven we tegenwoordig meer op de hoogte dan vroeger…
Hopelijk heb je een fijne vakantie en valt het met je zieke vader mee…. xx

marian zei

Je hebt een schattige slimline kaart gemaakt met die leuke sneeuwpoppen.
Geniet van de vakantie en succes met verhuizen van je zoon.
Groetjes van Marian.

Jantine zei

Wat een gave slimline kaart met al die vrolijke sneeuwpoppen, Angelique!
En dat zal wennen zijn, een leeg huis na je vakantie....
Leuk dat je meedoet met onze uitdaging bij 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke slimline kaart heb je gemaakt, je bent niet de enigste die MD combineert met onze challenge, wat wil je, als ze om kerst vragen, ha ha..je kaartje is erg leuk geworden met de sneeuwpoppen..bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk winters tafereeltje heb je met dat glitterpapier en die grappige sneeuwpoppen gemaakt Angélique. Heel mooi met de kleurtjes van het kleurenpalet. Geniet van je vakantie en ik zal duimen voor de gezondheid van je vader. Succes met verhuizen.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooie kaart weer. Wat gaaf dat sneeuw papier, ik heb het nu ook gekocht, maar nog niet gebruikt haha. Ik ben zo benieuwd. Een nieuwe tijd breekt aan, met jongste die uit huis gaat. Heel veel succes met verhuizen en daarna lekker vakantievieren. Heeeeeeeel veel plezier.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Martha zei

Heel leuk dit kerstkaartje, Angelique
Succes met verhuizen en jee bent er zo aan gewend hoor dat je die bergen was niet meer hebt enzo, hihihi
Fijne vakantie en sterkte met je vader
Liefs Martha

GerJanne zei

Ha Angélique,
wat een leuke kaart! Je bent niet de enige inderdaad, maar wel superleuk om de verschillen te zien. De sneeuwmannen staan er mooi bij.
EN je bent aan het aftellen tot jullie vakantie, lees ik. En nog even helpen verhuizen. Ik hoop voor je dat er geen berg was ligt (ze hebben al een wasmachine?) En stil, ja dat is wel even wennen, maar net wat je zegt: op een gegeven moment is het ook goed.
En moeder ben je je leven lang.. Werk ze nog en alvast een heel fijne vakantie gewenst!

GerJanne zei

p.s. en ik hoop dat je toch een beetje onbezorgd op vakantie kunt, nu met je vader!

Caroline Cards zei

Een prachtige kaart met het glitter papier!
Succes met de verhuizing en een fijne vakantie!
Groetjes, Caroline

Trudy zei

Super leuke kaart en idd handig die combinatie van challenges, ik heb het ook gedaan!
Nog een hele fijne vakantie en fijn dat je zoon een eigen stekkie heeft gevonden in deze lastige tijd om een huisje te vinden! Mijn kinderen zijn allebei het huis uit maar omdat ze nogal vaak in het buitenland zitten heb ik er nog steeds zorgen over.
Groetjes Trudy

Bernadet zei

Wat een gaaf kaartje Angelique!!
Zal wel wennen zijn dat er geen kids meer in huis wonen.
Maar op den duur is het wel lekker dat je niet altijd meer rekening met hen hoeft te houden.
Alhoewel..... haha ook al wonen ze niet meer thuis, ze zullen best nog weleens aankloppen voor je hulp ofzo;) Maar dat is toch anders.

Daphne zei

Knap om 2 Challenges te combineren.
Wat een leuk papier is dat, dat sneeuw papier. Het geeft deze kaart de juiste Kerst uitstraling. Wel jammer dat je hele kamer ook onder de sneeuw zit, hihi.
Wat vervelend dat je vader zijn gezondheid niet optimaal is, ik hoop dat je nog een tijd lang van hem mag genieten.
En mooi dat je kinderen nu beide zijn uitgevlogen. Het zal zeker wennen zijn, maar het is ook zoals het hoort te gaan en in deze tijd helemaal fijn dat hij dat geeft gevonden.
Fijne Vakantie!

Irene zei

Een schattige kaart en héél véél nieuws in je blogpost Angelique! Eerst maar fijn vakantie vieren (hopelijk zonder zorgen om je vader) en dan idd wennen aan het lege nest, hoort er allemaal bij en zo te lezen woont hij hartstikke leuk én dichtbij dus dat scheelt!
XxIrene

Judith zei

Je kaartje is prachtig geworden.
Leuk dat je mee doet met onze "Slimline Kerst" Challenge.
DT Marianne Design Challenge Blog
Groetjes van Judith.

Anita zei

Wat een heerlijk winterse kaart Angélique.
Gezellig dat je meedoet met onze slimline challenge.

Gr. Anita
MDblog

ps. geen last van legenestsyndroom??

Wybrich zei

Leuke slimline kaart!
Dank je wel voor het meedoen
Gr Wybrich
DT MDchallenge blog.

De Hobbyzolder zei

Leuke kaart met de sneeuwpoppen Angélique
Leuk dat je meedoet met mijn “Slimline Kerst” Challenge
Groetjes Cecile
Marianne Design Challenge Blog

Henriët zei

Een prachtige kaart met die sneeuwmannen.
Ik wens je een hele fijne vakantie!
Bedankt voor het meedoen.
Groetjes van Henriët
DT Marianne Design Challenge blog