woensdag 5 juli 2023

Harry Potter fan

 Gisteren was mijn jongste zoon jarig, 28 werd hij (oef, ik zie hem nog zo voor mij als dreumes met zijn witte krulletjes....alsof het gisteren was). Hij houdt erg van Harry Potter en speelt in dat thema ook een gezelschapsspel met zijn vriendengroep. Mijn zoon is dan de spelleider en verzint allerlei avonturen die de groep moet doorlopen. Als ze dan live spelen worden er zelfs etenswaar en drankjes in het thema klaargezet, toverdrankjes gebrouwen en tafelversiering in het thema gemaakt. 
Hij houdt ook van katten.


De meeste stansen zijn van Marianne Design, het papier van Craft Sensations. 
De dobbelstenen tekende ik zelf bij gebrek aan zulke stansen of stempels, gelukkig is het een eenvoudige vorm. Dat gouden ding rechtsboven is een zogenaamde "gouden snaai" een vliegende bal waarmee in de Harry Potter boeken een soort lucht handbal wordt gespeeld. De vleugels lijken echt op die in de film, ik heb daarvoor een uitgestanste veer doormidden geknipt. De stoel heb ik uit rubberplaat gestanst, zo lijkt hij wat zachter, het spook is van vellum.
De kaart viel erg in de smaak, ik vind hem zelf ook geslaagd.
Zondag vieren we zijn feestje, voor het eerst niet bij mij maar op zijn eigen stek, leuk!
Ik mag nog wel een kwarktaart maken, haha.

16 opmerkingen:

Freubelmina zei

Ooo dan gaat hij jouw kaart wel ontzettend mooi vinden want je hebt hem gaaf en persoonlijk gemaakt Angelique.
Alsnog gefeliciteerd met zijn verjaardag! Vreemd dat het nu niet meer thuis is hè? En natuurlijk mag mama’s kwarktaart niet ontbreken 😁 Alvast veel plezier zondag xx

Sarah zei

Hij is mega tof! Je HP fan zal dit geweldig vinden. Xx

Daphne zei

Wauw zeg, echt weer en kaart vanuit jouw handen, wat creatief toch weer, alles past en alles klopt!!
Heel héél erg leuk, ook kan mij voorstellen dat je zoon hier meteen weg van was.
Haha, die laatste zin........ het blijven toch je kinderen hè 😉

Creaellenknutselsite zei

wow wat een gave kaart in Harry Potter stijl, wat een leuk tafereeltje heb je gemaakt zie het helemaal voor me en wat een leuke details heb je gebruikt.
Ik vind Harry Potter ook leuk heb alle boeken en de films
groetjes ellen

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wauw, die kaart is echt geweldig geworden. Echt zo mooi bedacht. Harry Potter is nog steeds heel populair bij veel mensen. Leuk dat hij een spel bedenkt met zijn vriendengroep. Heel gezellig. Hahaha. Dat je wel de kwarktaart mag maken. zo leuk. Dat vragen mijn broers zelfs nog vaak aan mijn moeder/mij.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Martha zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon, Angelique
Wat een superleuke kaart hebbje gemaakt en zeker als het zo van toepassing is, wat keuk dat de jongelui zo opgaan in het spel!
En lekker zo'n kwarktaart
Fijne dag liefs Martha

De Breimeisjes zei

Fantastisch, deze kaart! En leuk wat je allemaal vertelt. Ook gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon en geniet er maar van, dat je deze keer alleen die taart hoeft te maken :-)

Margreet zei

Wat heb jij mooi in gespeeld op de 'passie' van je zoon. Knap gedaan hoor!
Toch wel een compliment dat je de kwarktaart nog wel mag bakken!
Alvast veel plezier zondag.
xxx Margreet

Kaartenkraam zei

Wat een gave kaart! Ik kan me voorstellen dat hij de kaart mooi vond.
Nog gefeliciteerd trouwens met zijn verjaardag en veel plezier als jullie het bij hem gaan vieren!

groetjes van Ank

VoormeKaartje zei

Wat een leuke en persoonlijke kaart.

!neke zei

Super gaaf gemaakt voor je zoon !!!!
En gefeliciteerd !!!
Groeten Ineke

Elizabeth zei

Ja, kleine jongetjes worden groot! Onze jongste hoopt volgende week 28 te worden...:)
Leuk om zo'n toepasselijke kaart te kunnen maken, je hebt ook aan alles gedacht.
Dat moet toch in de smaak vallen!
Hartelijk gefeliciteerd!

GerJanne zei

Ongelooflijk leuk! En het spel en de kaart! En wat leuk dat je de taart nog mag maken! Hihihi....dat vinden ze vaak toch het lekkerst! Ben benieuwd hoe je het vindt. ik vond het zo bijzonder, de eerste keer!

Nelleke zei

Gefeliciteerd met je zoon, de tijd gaat snel he, hier een zoon die morgen 40 wordt. Zijn broer heeft zijn huis versierd....
Jouw kaart zat ik met ene glimlach te lezen, zo leuk hoe je alles bedacht hebt.
Echt gewoon heel erg leuk.
Groet, Nelleke

Marjan zei

Van harte nog met je zoon! De kaart is geweldig, wat een idee om die stoel van dat spul te maken, super! De veertjes vande snaai lijken er zeker op! Heel toepasselijk voor zijn Harry Potter liefde. Mijn zoon was vroeger groot fan, we hebben allebei al de boeken gelezen.

juffrouw Ooievaar zei

Een zeer geslaagde kaart met veel mooie details van Harry Potter.
Mmm een kwartktaart, die smaakt altijd.
Ik wens jullie alvast een fijne verjaardag/zondag.
Groetjes Anita