donderdag 13 juli 2023

Nostalgische kerstkaart

 Ik heb mij laten uitdagen door de challenge bij De Egel, het is de bedoeling dat je de sketch gebruikt en je creatie een vintage of nostalgische uitstraling heeft. Nu ben ik niet van de vintage noch nostalgie, dus een uitdaging was het.
Nu heb ik een papierblok met nostalgisch kerstpapier, waar ook wat plaatjes in zitten en zo kwam ik op het idee een nostalgische kerstkaart voor de challenge te maken en zo heb ik er ook mooi weer een kerstkaart bij. Het papier komt uit verschillende blokken.



Ik vind de poinsettia erg mooi geworden doordat ik vrij dun papier heb gebruikt en de randjes heel licht beïnkt heb met donker bruin. In het hart heb ik een glimmend steentje geplakt. Al het dp heb ik met dezelfde kleur beïnkt en zelfs het kanten strikje heb ik heel licht met dezelfde inkt aangezet zodat het niet meer zo wit was. 
Ik gebruik meestal geen Engelstalige teksten, maar vond het nu wel goed passen bij het Amerikaanse plaatje, ik stanste het uit bruin en goudkleurig papier en plakte het iets versprongen op elkaar.
Wat denken jullie, is de kaart nostalgisch genoeg?

Natuurlijk link ik de kaart ook bij 52 Weeks to Christmas.

23 opmerkingen:

Hetty P. zei

Mooie kaart heb je gemaakt.
Het is je erg goed gelukt om een nostalgische kaart te maken met deze kleuren.
Fijne dag,
Hetty

Martha zei

Prachtig nostalgisch kerstkaartje, Angelique
En de kersster vind ik ook zo mooi gelukt, vvaak met wat dunner papier eorden de bloemen mooie maar ook fragiler...
Fijne dag liefs Martha

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met het nostalgische dp en plaatje, de bloem is erg mooi erbij en leuke details heb je gebruikt
groetjes ellen

Kaartenkraam zei

Ik houd wel van nostalgische kaarten en deze vind ik prachtig geworden!
Mooi die donkerbruine randen en de poinsettia is supermooi zo.

groetjes van ANk

Diny zei

Wat een mooie vintage kaart heb je gemaakt Angelique!
Groetjes Diny

marian zei

En super mooie nostalgische kaart heb je gemaakt,de uitdaging is heel goed geslaagd hoor. En dat terwijl het niet jouw ding is.
Groetjes van Marian.

Annemarie en Merit zei

het is jou zeker goed gelukt, nostalgisch is de kaart zeker....
Gezellig dat je er vandaag weer bij bent met een wekelijkse kerstkaart.
Fijne dag , groetjes Annemarie en Merit.DT52WTC

De Breimeisjes zei

(Over the)Topkaart, echt helemaal kerst op z'n aller nostalischt! Ik vind 'm geweldig!

Margreet zei

Deze kaart is zeker nostalgisch en vintage genoeg. Ik vind dat je hem knap in elkaar het gezet, zeker gezien het feit dat het eigenlijk niet jouw ding is.
xxx Margreet

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wat een mooie nostalgische kaart. Echt mooi gedaan. Knap ook, ik vind nostalgisch/vintage nogal moeilijk. De bloem heb je mooi beïnkt. Prachtig gedaan.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

bolletjelucky.blogspot.com zei

De sketch heb je heel slim gebruikt voor deze mooie kerstkaart Angélique. Inderdaad een mooi nostalgisch plaatje en je poinsettia is een plaatje.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel en gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC en dt De Egel

Marijke zei

Een mooi nostalgisch kaartje! Die kerstman ziet er mooi uit en de rest van de papiertjes passen er mooi bij! Gezellig dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke

Trijntje zei

Je hebt een hele mooie kerstkaart gemaakt . Leuke schetsuitwerking en een mooi plaatje. Groeten Trijntje

Jantine zei

Prachtige nostalgische kerstkaart, Angélique! Ik vind dat ook altijd moeilijk, maar het is je heel goed gelukt.
Gezellig dat je meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

De Hobbykamer van Petra zei

Ik heb ook niks met nostalgie enzo en vind dat je je er knap doorheen geslagen hebt. Je kaart is gelukt. Zo ver kom ik niet eens ;-) hahaha

Lieve groet, Petra

Elizabeth zei

Ha, als die niet nostalgisch is...

GerJanne zei

Nou, ik vind het een top kaart! Wat een leuk nostalgisch plaatje heb je gevonden. EN de randjes aanzetten geeft ook altijd wel een wat vintage uitstraling.
Die poinsettia is inderdaad heel mooi!
Dank je wel voor het meedoen bij de Egel!

Marjan zei

Dat jij niet van de vintage/nostalgisch bent is niet te zien, hoor! Je hebt er echt een mooie vintage èn nostalgische kaart van gemaakt, knap gedaan in een stijl die je niet echt wat vindt! Mooie combinatie van papiertje ook met de Poinsettia en het strikje.

Freubelmina zei

Zeker wel nostalgisch en wat matcht het kanten strikje er mooi bij…prachtig geheel Angelique xx

Daphne zei

Ik denk het wel!
In ieder geval is het een hele leuke kaart.
Wat een vrolijke Kerstman, die heeft plezier in zijn werk, dat zie je zo.

Sandra zei

Ik zeg; missie geslaagd! 👍🏼

Doris knippenenplakken zei

Een prachtige kerstkaart Angelique.
Fijne dag, groetjes Doris

Nelleke zei

Zeker of dit een nostalgisch kaartje is. Ook van kerst heb je wel veel nostalgische plaatjes en papier. Deze is ook weer goed gelukt. Dank je wel voor jou bijdrage aan challenge 166 van de Egel. Groetjes, Nelleke .