woensdag 10 januari 2024

Gastdesign-bijdrage Carlin's Kaartenparadijs

 Omdat mijn kaart bij Carlin's Kaartenparadijs eerste is geworden met de november challenge, mag ik nu gastdesgner zijn. Ik kreeg de volgende opdracht:

Hartjes + speciaal kaartmodelletje. 

Dat wil zeggen geen gewone vierkante of rechthoekige kaart. Denk bijvoorbeeld aan een easelkaart of een ronde kaart.

Ik ging spelen met ovalen, geen idee waarom juist dat, maar het resultaat vond ik wel grappig.


De aapjes en de achtergrond kleurde ik met Twinmarkers. De tekst "love" schreef ik eerst met een speciale pen om te heatembossen, maar daar viel het embossingpoeder meteen weer vanaf. Die pen verdween meteen in de prullenbak. Daarna deed ik een experimentje: ik schreef met mijn lijmflesje met houtlijm van Action (= mijn papierlijm) en bestrooide het met embossingpoeder dat ik vervolgens verwarmde en het werkte! Het mag alleen niet te lang verwarmd worden, want dan verschijnen er luchtbelletjes in de lijm.
Voor het "zand" mixte ik goudkleurig, zilverkleurig en wit glitter, de ondergrond smeerde ik in met lijm.
Tenslotte nog veel hartjes toegevoegd en klaar. Op de twee grote goudkleurige hartjes kan ik t.z.t. nog initialen plakken als ik een bestemming voor de kaart heb.
Om de kaart te laten staan plakte ik nog een ovaal gedeeltelijk achter de eerste, hierbij sneed ik een klein randje van de onderkant zodat de kaart niet wegrolt.

Gaan jullie ook de uitdaging aan? Jullie kunnen je kaart hier linken tot en met 31 januari.

18 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Wat een leuk effect die ovalen over elkaar heen!
Die aapjes zijn schattig aandoenlijk zoals ze daar samen zitten.
Het is een lieve kaart geworden.

groetjes van Ank

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een dotje, heel romantisch die twee aapjes die van de zonsondergang genieten. Een mooie kaart en heel leuk om eens een ovale kaart te zien.
Dan wil ik je nog héél hartelijk bedanken voor de lieve kaart die gisteren binnenviel ter herinnering aan het overlijden van mijn vader. Alweer een jaar voorbij, onvoorstelbaar. Heel lief dat je eraan dacht.
Lieve groetjes Miranda

marian zei

Een schattige kaart heb je gemaakt met dit aparte modelletje.
Groetjes van Marian.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de leuke ovalen vorm leuk idee om het zo te doen wat een schattige stempeltjes heb je gebruikt en je zand en de andere details zijn goed gelukt
groetjes ellen

De Breimeisjes zei

Wat een vrolijke, leuke kaart!

Margreet zei

Wat een mooie kaart en wat is die ovale vorm leuk gevonden.
Leuk dat je GD mocht zijn.
xxx Margreet

carla zei

Een prachtige kaart is dit geworden.
Bedankt dat je onze gastdesigner voor Carlin's Kaartenparadijs wou zijn.
Groetjes,
Carla

Elle-Jeanne zei

Super leuke kaart met de hartjes.
Leuk dat je ook gastdesigner mag zijn.
Groetjes Elle-Jeanne

Martha zei

Prachtig kaartje, Angelique
Leuk en schattig met die aapjes
Liefs Martha

marja kenter zei

Hij is leuk hoor, zo apart dit ovale model, daar zullen niet veel mensen zo snel aan denken.
Fijne avond en groetjes

KarinsArtScrap zei

wat een mooie lieve kaart Angelique..............gr karin

Elizabeth zei

Een heel schattig kaartje en wat leuk dat ie kan blijven staan!

GerJanne zei

Oeps! Wat voor pen was dat dan? Nog nooit gehord van een pen waarmee je kunt heatembossen....
Maar je kaart is erg leuk en je hebt een mooie vorm gekozen en hartjes genoeg zou ik zeggen....

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wat een mooie kaart heb je gemaakt. Wat ontzettend schattig met die aapjes. Wat jammer dat dat dan niet werkt he. Zo'n pen. Je hebt het echt goed opgelost.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Frederika zei

Wat leuk, e ht speciaal in deze vorm. Je hebt er weer een waar kunststukje van gemaakt.
Groetjes Frederika

Caroline Cards zei

Een lieve kaart en leuk model.
Groetjes, Caroline

Doris knippenenplakken zei

Wat een mooie kaart heel leuk met de ovalen.Fijne dag , groetjes Doris

Freubelmina zei

Wat een TE leuk en lief kaartje in deze mooie vorm en knap uitgevonden die hele mooie tekst xx