donderdag 25 januari 2024

Samenwerking met Remco's moeder

 Remco's moeder knipt nog steeds heel graag 3D-plaatjes. Ik heb daar enorm ontzag voor, want ondanks haar hoge leeftijd (94) kan ze dat nog heel netjes. Van tijd tot tijd geeft ze mij geknipte plaatjes waar ze zelf geen kaart mee kan maken, volgens haar wegens gebrek aan fantasie en creativiteit, volgens mij doordat ze de materialen niet heeft.
Hoe dan ook, pas geleden kreeg ik weer enkele plaatjes, dit keer in 2D, oftewel gewoon plat. Ik maakte er twee kerstkaarten mee.


Ik voegde papier toe, het frame dat ik verhoogd opplakte en de slinger met sneeuwkristallen van snowpaper.


Bij deze kaart maakte ik van rechthoeken een raam met luiken die ik verhoogd opplakte. De schaatsen hing ik een "spijker" (achter het uitstekende deel plakte ik een stukje mica zodat het minder kwetsbaar is) en voor het andere luik stanste ik wat bijpassende wantjes. Van wat zilverkleurige restjes maakte ik de scharnieren. Nog wat takjes met strik voor de kerstsfeer en de kaart was af.

Nog even samen op de foto:


Achterop mijn kaarten zet ik altijd (als ik het niet vergeet, haha) mijn naamstempel, daar heb ik nu de naam van Remco's moeder bij geschreven.



Deze kerstkaarten link ik bij 52 Weeks to Christmas.

37 opmerkingen:

Freubelmina zei

Wat zijn ze allebei schitterend Angelique,ik heb ze vergroot zitten bewonderen,fantastisch!
Knap van je schoonmoeder zeg want het is soms priegelwerk en jij wist hier wel raad mee.
Leuk dat je haar achterop genoemd hebt en zo mooi haar naam geschreven,lijkt wel gestempeld xx

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes wat leuk dat Remco's moeder zo mooi kan knippen en dat jij dat dan op je kaart kan verwerken ze zijn super gaaf geworden met de leuke details erbij
groetjes ellen

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wat zijn ze allebei mooi geworden Angélique, heel erg gaaf. De plaatjes zijn echt te leuk gewoon. Wat leuk dat Remco's moeder dat nog altijd doet, heerlijk.
Wat lief dat je haar erbij hebt gezet achterop je kaart. zo'n stempel moet ik ook nog eens hebben, dat is wel heel erg leuk.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Hetty P. zei

Wat leuk dat je schoonmoeder nog zo mooi kan knippen en wat een geluk dat ze de plaatjes dan met joe deelt.
Je hebt er hele mooie kaarten mee gemaakt !!
Fijne dag,
Hetty

Caroline Cards zei

Het zijn twee mooie kaarten met leuke plaatjes. Fijn dat je schoonmoeder nog zo creatief bezig is!
Groetjes, Caroline

Elle-Jeanne zei

Twee prachtige kerstkaarten Angelique.
Mooi ingekleurd.
Groetjes Elle-Jeanne

Annemarie en Merit zei

Super leuke kaarten zijn het geworden , gouden team.
Leuk dat je het erbij hebt gezet achter op de kaarten.
Gezellig dat je er weer bij bent deze donderdag.
Lieve groetjes Annemarie en Merit.

Trijntje zei

Wat twee mooie kaarten heb je samen met Remco’s moeder gemaakt. Knap dat ze nog netjes kan knippen op die leeftijd… als je het blijft onderhouden kun je het heel lang doen. . Een leuke samenwerking tussen jullie. Groeten Trijntje

Antjes kaartcreaties zei

Wow Angélique, wat een prachtige kerstkaarten! Wat een leuke details.
Gaaf hoor dat je schoonmoeder nog zo mooi kan knippen. Wel heerlijk als je het zelf niet zo'n leuk karweitje vind....
Groetjes Antje

KarinsArtScrap zei

het zijn mooie kaartjes geworden Angelique, gaaf dat ze dat nog mooi doet.....gr karin

Epie zei

Een serie prachtige kerstkaartjes , netjes uitgevoerd
Groetjes Epie

Martha zei

Schitterende kaarten Angelique
Wat leuk dat je schoonmoeder daar zo goed in is en het geeft haar een leuk verzetje, zeker als jij ze zo mooi gebruikt!
Liefs Martha

Trudy zei

Twee super leuke kaartjes en wat goed dat de moeder van Remco nog mooi kan knippen! Lief dat jij er kaartjes van maakt!
Groetjes Trudy

Doris knippenenplakken zei

Wat een super mooie kaartjes Angelique. Wat is dat fijn dat ze dat op zo hoge leeftijd nog kan, top van je om haar naam te vermelden.
bedankt voor mijn verjaardag kaart, lief van je! Fijn weekend, groetjes Doris

Frederika zei

wat een leuk samenwerkingproject. Heerlijk om zo'n hobby te delen. Groetjes Frederika

Josje zei

Wat een leuke kaartjes, leuk de samenwerking met je schoonmoeder

Marjolijn van Elsberg zei

En wat zijn ze leuk, bewondering voor haar hoor! En bezig blijven helpt dus lekker laten knippen en jij er iets mooie mee maken.

Marjan zei

Knap inderdaad van je schoonmoeder! En wat een leuke afbeeldingen ook. Jij maakte er twee superkaartjes mee, erg creatief deze ontwerpjes!

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een vrolijke kaartjes heb je gemaakt. Wat knap van je schoonmoeder dat ze nog zo precies kan knippen. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

marian zei

Super knap van je schoonmoeder dat ze nog zo goed kan knippen op haar leeftijd. En jij hebt er twee erg mooie kerstkaarten van gemaakt. leuk idee hoor die kaart met de luiken. Fijne samenwerking met je schoonmoeder.
Groetjes van Marian.

Margreet zei

Wat knap dat jouw 94-jarige schoonmoeder nog zo netjes kan knippen (en dan ook nog kaartjes kan maken). Terecht dat haar naam ook achterop de kaart mag prijken.
De 2e kaart vind ik erg gaaf, vooral door al die kleine details!
xxx Margreet

Wies zei

Geweldig leuk dat Remco's moeder nog graag 3D plaatjes knipt en ook zo netjes. Je hebt 2 mooie kaarten gemaakt met de plaatjes. Een goede samenwerking. Leuk idee van dat raam met luiken en ook dat je haar naam achterop de kaarten hebt geschreven.

Anoniem zei

Zo dit is knap geknipt zeg…top!
Je kaartjes zijn bijzonder met de leuke afbeeldingen. Erg leuk!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

bolletjelucky.blogspot.com zei

Superleuk dat je haar met zorg uitgeknipte plaatjes zo mooi tot kerstkaarten verwerkt hebt Angélique. Het zijn twee hele mooie, vrolijke kerstkaarten geworden en wat gaaf dat je ook haar naam erbij geschreven hebt.
Lieve groetjes Miranda

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ps, vergeet ik je nog te bedanken dat je er weer bij bent bij 52 WTC, bij deze.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

De Hobbykamer van Petra zei

Oh wat superleuke kaarten en wat gaaf dat Remco's moeder nog plaatjes uit knipt. Ze zal het ook wel heel erg leuk vinden dat je haar naam achterop de kaarten erbij gezet hebt.

Lieve groet, Petra

De Breimeisjes zei

Geweldig, wat een mooie samenwerking en wat een prachtige kaarten! Mooi dat je haar naam ook op de kaarten vermeld.

Jantine zei

Wat een leuke kaarten, Angélique! Grappige plaatjes en wat goed dat Remco's moeder nog zo lekker hobbyt!
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

joke zei

Twee heel mooie kaartjes en wat super knap dat je schoonmoeder deze nog kan knippen en dat je deze gebruikt hebt, bijzonder hoor.
Groetjes Joke

Henriët zei

Wat een super leuke co-productie met je schoonmoeder. Het zijn gezellige kaartjes geworden.
Groetjes van Henriët

GerJanne zei

Heel leuk, zo'n coproductie! Geef je ze nu ook aan je schoonmoeder om te versturen, of stuur jij ze naar familie van Remco? Ze zijn superleuk!

Anita van Deur zei

Wat leuk deze samenwerking! De kaarten vind ik top!

Elizabeth zei

Wow, wat is dit bijzonder leuk! Bijzonder dat ze dit nog zo goed kan op haar hoge leeftijd. En van jou vind ik het heel lief dat op deze manier samenwerkt.
En dan komen er ook nog eens prachtige kaarten tevoorschijn vanuit deze samenwerking!
Iets om te koesteren hoor...

Kaartenkraam zei

Dat is zeker knap op die leeftijd, ik vind het netjes uitknippen altijd een crime.
Ik vind dat je er leuke kaarten mee hebt gemaakt, vooral de eerste, beeldschoon die kleuren!

groetjes van Ank

!neke zei

Beide super leuk !!!!
groeten Ineke
DT52WTC

LisannesKaartenhobby zei

Prachtige Kerstkaarten! Jij weet er altijd weer iets moois van te maken! Wat mooi die 2 namen achterop... De Kerstkaart van jou staat hier ook nog te shinen in de woonkamer: zo mooi dat model, de kinderen raken er niet op uitgekeken en ik ook niet ;) Dus die blijft nog gezellig hier staan

Fijn weekend!

Creatieve groetjes,
Lisanne

Daphne zei

Dat klinkt leuk, samen kaartjes maken.
Wat knap dat je schoonmoeder op haar leeftijd nog zo mooi kan knippen.
Je maakte 2 hele mooie kaartjes met "haar" plaatjes.
Mijn servetten plakte ik gewoon met lijm op een stukje wit papier. Ik gebruikte de doorzichtige lijm van Action. Het kreukelde niet, bobbeltje niet en droogde heel mooi op. Verbazingwekkend eigenlijk.
Daarna kon ik het makkelijk stansen en knippen.