donderdag 4 januari 2024

Geïnspireerd door GerJanne en Henriët, eerste kerstkaart van 2024.

 Zaterdag lieten GerJanne en Henriët hun gezamenlijke uitdaging zien.  Henriët had bedacht om een doorkijkje te maken, liefst met een raam.
O ja, ik heb ook nog een raam. Goh, bijna niet gebruikt en ik wilde hem nog wel zo graag...

Beide dames maakten een winterse kaart en het was zo knus achter hun vensters, met knappend houtvuur en kerstversiering, dat ik ook zoiets wilde maken.


Je zou toch zo binnen willen kijken? 
Nou, dat kan!


De plaatjes knipte ik uit een kerstblok van Craft Sensations.  De kerstboom vond ik nog niet zo mooi versierd, daar "hing" ik nog goudkleurige glittterslingers in.
Zoals je links op de foto kunt zien heb ik een centimeter tussen de voor- en de achterkant gelaten. Van bovenaf ziet het er zo uit:


Om de kaart te sluiten maakte ik een simpele sluiting.


De kaart kan plat geduwd worden en in een envelop.

Dankjulliewel voor de inspiratie GerJanne en Henriët! 
Het begin van een nieuwe stapel kerstkaarten is gemaakt.

Ik link mijn kaart bij 52 Weeks to Christmas 

38 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wat een mooie mal zonde om niet te gebruiken het is een prachtige kaart met dit warme plaatje aan de binnenkant.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met het doorkijkje, zo leuk met het raam wat een knus plaatje heb je binnenin gebruikt
dat is zo fijn van blogs dat je bij elkaar ideetjes op doet, zo heb ik bij jouw een idee op gedaan met het fiatje die kun je binnenkort bij mij op mijn blog zien
groetjes ellen

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,

Ik vond dit ook al zo'n tof idee van Gerjanne en Henriët. Wat leuk dat je direct je eigen draai eraan gegeven hebt. Dat heb je echt heel mooi gedaan. Heel mooi.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Wilma zei

Schitterende kaart! En een slimme 'sluiter.'
Fijne dag vandaag.
GROET, Wilma.

Henriët zei

Wat leuk dat wij je hebben kunnen inspireren. Dat maakt bloggen zo leuk!
Jouw doorkijkje is ook erg leuk geworden. Heel leuk jouw binnenkant. Je wilt er zo eventjes gaan zitten.
Groetjes van Henriët

Elle-Jeanne zei

Prachtige sfeervolle kerstkaart met raam Angelique.
Mooi de binnenkant
Groetjes Elle-Jeanne

Martha zei

Leuke kaart Angelique
Zo leuk met dat raampje
En wat herkenbaar, ik heb dat ook wel, ben verliefd op een mal of stempel en dan er uiteindelijk bijna niks mee doen, ahum....
Liefs Martha

Marjolijn van Elsberg zei

Prachtige kaart is het geworden, erg leuk met dat inkijkje!

Daphne zei

Wat leuk!!!!
Dat plaatje heb ik ook, ik heb hetzelfde blok, alhoewel ik nu bedenk dat ik waarschijnlijk het plaatje al gebruikt heb.
Nou ja, hoe dan ook, het is een hele leuke kaart.

Kaartenkraam zei

Net als bij Nelleke lukt het mij nooit om rechtstreeks vanaf het 52WTC blog te reageren op jouw kerstkaarten want die link werkt nooit. Misschien hebben er meer mensen last van, geen idee. Ik probeer er wel altijd aan te denken om dan rechtstreeks naar je blog te gaan maar vergeet dat soms omdat ik de kaart dan al heb gezien.

Ik vind je doorkijkkaartje geweldig mooi geworden en die sluiting heel handig gedaan! Mooi ook die stenen op de voorkant.

groetjes van Ank

De Breimeisjes zei

Wow, wat een leuke kaart! Super gezellig om zo even binnen te kijken!

Trudy zei

Wow wat is dit een schitterende kaart, echt heel mooi gemaakt met die leuke plaatjes!
Altijd leuk als je inspiratie op doet op andere blogs!
Groetjes en de beste wensen voor 2024!
Trudy

Anoniem zei

Prachtige kaart met een warme uitstraling…mooi gemaakt! Het begin is er weer haha.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Jantine zei

Wat leuk dat GerJanne en Henriët je inspireerden tot deze mooie kaart, Angélique! Mooie doorkijk door dat raam en heel gezellig daar binnen bij de kachel!
De beste wensen voor 2024 en bedankt voor je deelname aan 52WTC deze week!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Trijntje zei

Leuke gezellige kerstkaart heb je gemaakt. Leuk om je zo te laten inspireren. Groeten Trijntje

Doris knippenenplakken zei

Schitterende kaart, mooie gemaakt met de leuke plaatjes. Groetjes Doris

Hetty P. zei

Leuke, sfeervolle kaart heb je gemaakt met het doorkijkje.
Handig om een sluiting op je kaart te maken.
Fijne dag,
Hetty

Antjes kaartcreaties zei

Wat een prachtige kerstkaart Angélique! Deze stans heb ik ook nog liggen en niet vaak gebruikt. Leuk de binnenkant met de kerstboom en het haardvuur.
Groetjes Antje

marian zei

Een super schattige kerstkaart met dit doorkijkje heb je gemaakt.
Groetjes van Marian.

Annemarie en Merit zei

Super leuke gezellige knusse kaart, met dit doorkijkje.
Gezellig dat je er weer bij bent met een wekelijkse kerstkaart.
Liefs Annemarie en Merit.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat heb je je goed laten inspireren Angélique. Ik vind je kerstkaart een hoog gezelligheids gehalte hebben en dat plaatje aan de binnenzijde lijkt hier wel voor gemaakt. Leuk effect die bakstenen naast het raam zo te beïnkten. Het begin is er weer. Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Josje zei

Super leuke kaart heb je gemaakt

Margreet zei

Wat leuk dat je zo door de 2 dames geïnspireerd raakte.
En je mooie kaart mag er zijn hoor! Wat een gaaf doorkijkje en wat een gezelligheid binnen!
xxx Margreet

Scraptastisch zei

Heel mooi Angelique!!! goed gedaan met het raam. Heb je nog droge voeten, het is wel spannend in Hoorn hè?! Een collega van mij woont op het visserseiland, dus weet hoe spannend het daar is!
xx Gerie

KarinsArtScrap zei

een mooie kaart heb je gemaakt Angelique.............gr karin

joke zei

Ik kan ook niet reageren via het blog van 52 weeks maar heb je gelukkig in mijn leeslijst, zoek je wel op hoor. Wat een schitterend doorkijkje heb je gemaakt,super!
Groetjes Joke

Angela zei

Wat een supergave doorkijk-kerstkaart Angélique.

Graag wil ik je nog bedanken voor je prachtige kaarten die ik voor mijn verjaardag en voor kerst mocht ontvangen (en je lieve woorden 🥰).
Helaas lukte het me niet kerstkaarten te maken en te versturen.... hopelijk dit jaar wel.

xxAngela

Freubelmina zei

Wat een prachtige kaart!
Je hebt je goed laten inspireren…buiten de sfeervolle binnenkant heb je het raam rondom ook top gedecoreerd 👍

Elizabeth zei

Oh ja, zo'n doorkijkje... daar wordt je nieuwsgiering van. Maar zodra je dan de kamer instapt, is die heerlijke spanning weg dus ik houd de kaart dicht!
Erg leuk gemaakt, Angélique!

Caroline Cards zei

Een prachtige kaart met een mooi doorkijkje en heel leuk die muur rondom het raam!
Groetjes, Caroline

GerJanne zei

Superleuk dat we je konden inspireren, Angélique! En wat is hij leuk geworden! Dit raam heb ik trouwens ook, maar omdat ik die andere nog nooit gebruikt had, koos ik voor die van Memory Box. Bij jou is het heel gezellig binnen! En die mooie slinger (guirlande?) aan de vensterbank ga ik onthouden!

Wies zei

Hele mooie kaart met leuk doorkijkje naar de knusse woonkamer met kerstboom. Leuk dat je voor deze kaart door GerJanne en Henriët geïnspireerd raakte om je raam mal te gebruiken. Dat is o.a. ook het leuke van bloggen.

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie kaart met het prachtige doorkijkje. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

De Hobbykamer van Petra zei

Hahaha...zo leuk hé als je zo maar geïnspireerd word door een ander knutselmaatje. Je hebt er een erg leuke kaart mee gemaakt, met dit raam. Ik heb 'm ook en er staat een kaart in de wacht om 'm te plaatsen ergens komende weken.


Lieve groet, Petra

Frederika zei

Leuk om geinspireerd te worden. Je bent dus al weer druk aan de slag. Hij is leuk.
Groetjes Frederika

Sarah zei

Super mooi! Wat gezellig en goed bedacht en geïnspireerd. X

Marjolein zei

Zo leuk om op het blog geïnspireerd te raken door andere kaartenmaaksters! Deze is heel leuk geworden. Mooie kaart. Groeten Marjolein

Monique zei

Wat heb je dit mooi gemaakt! Goed idee van de sluiting. Die sla ik op ergens in mijn drukke hoofd ;-)
Lieve groetjes, Monique