maandag 12 augustus 2024

Kookaburra en telefoonhoesje

 Nou, we hebben zaterdag de Kookaburra gezien hoor! Twee zelfs.
Eerst zag ik er één,  die zat nogal nors voor zich uit te kijken. Ik vertelde mijn zoon dat ik juist een blogbericht had geplaatst met een kaart waarop een Kookaburra te zien was en dat het beestje zo'n grappig geluid maakt. Ik liet dat aan mijn zoon horen en hoopte dat de echte vogel zou reageren, maar die draaide zijn kop nog iets verder weg en de snavel ging nog stijver op slot, heel jammer. We liepen door en toen zag ik in de volgende volière nóg een exemplaar. Weer liet ik het geluid horen (YouTube) en deze vogel reageerde wel door er nog harder en beter overheen te gaan. Dat was echt hilarisch,  ook voor de andere bezoekers die er toen toevallig stonden, die hadden meteen thuis een verhaal te vertellen, haha.
Ik ben vergeten een foto te maken van de Kookaburra, maar op internet staan er genoeg, ik leende er één van Wikipedia:


Mooi beestje toch? 
Zijn jullie al benieuwd naar zijn liedje?
Hier kun je zijn gelach o.a. vinden op YouTube.

Het Van Blankendaell Park stelde niet veel voor, de dieren zaten veelal in kleine, saaie hokken. Sommige dieren hadden wel een mooi verblijf, ik hoop van harte dat alle dieren binnenkort een mooi verblijf gaan krijgen. Nevv vond de dieren leuk, maar de speeltuinen zeker ook, hij klom, gleed, sprong en draaide er op los. We hebben samen toch een heel leuke dag gehad.

Maar jullie komen vast om creaties te bekijken, vandaag is mijn telefoonhoesje aan de beurt.
Ik heb al een geruime tijd een doorzichtig silicone hoesje om mijn telefoon zitten en bedacht mij vorige week dat ik met die leuke uil die ik hier op de verhuiskaart voor mijn jongste zoon liet zien, wel een achtergrondje kon proberen te maken.
Waarom ik daar zo lang mee heb gewacht is mij een raadsel, mocht het mislukken kan ik zo weer het malletje dat ik ervoor maakte omtrekken en opnieuw beginnen.
Maar tot mijn vreugde pakte het best naar mijn zin uit en ik vond het superleuk om te maken.



De achtergrond is gemaakt met distress oxide, ik heb gestempeld met Versafine Clair en ingekleurd met (glitter)gelpennen, het geheel nog beneveld met goudkleurige inktspray van Craft Sensations. Helaas zie je op de foto door het hoesje al die glimmers en glans niet wat ik zo bij de Lavinia stempels vind passen (verder ben ik helemaal niet van de glitters en glans. O ja, ik vind het ook bij Kerst horen). Ik heb nog een foto genomen zonder hoesje, daarop kun je een heel klein beetje beter de glans zien:


Ik ben er blij mee 😊
En als ik het zat ben maak ik gewoon weer een andere achtergrond.

Zo, dat was een lange post! Dankjewel voor het lezen en kijken.

Ik wens iedereen sterkte met de warmte, ik hoop dat het op mijn werk meevalt (maar vrees het ergste).

23 opmerkingen:

Elle-Jeanne zei

Mooie vogels .en wat een geluid maken ze.
Super leuk je telefoon hoesje heb je gemaakt.
Knap gedaan..groetjes Elle-Jeanne

Anita van Deur zei

Vind het schitterend hoe je de telefoon op pimpte dit wil ik onthouden. Mijn dochter heeft jarenlang deze vogel gehoord en gezien in Australië zo leuk.

KarinsArtScrap zei

wat mooi gedaan Angelique.........gr karin

Frederika zei

Fijn dat de tweede vogel wel reageert. Is toch een leuke beleving. Je telefoon heeft een mooi buiten kant gekregen. Super gedaan

Daphne zei

Haha, wat zullen jullie een lol gehad hebben.
Jammer van die ene chagrijnige vogel, maar als hij dan geen lol wil maken in zijn leven is dat zijn probleem, toch😉
Heerlijk om zo'n dag weg te zijn met zoon en kleinzoon.
Wat een leuk idee, dat "hoesje".
En ik vind het héél mooi gemaakt, nu heb je een hele originele mooie leuke telefoon en een hoop plezier gehad tijdens het maken, ik zeg "win-win".
Sterkte vandaag met werken.

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wat een leuk vogeltje om te zien. Heel erg leuk dat je hem hebt gezien, en wat grappig dat de tweede wel reageerde. Ja, speeltuinen zijn heeeeeeel belangrijk. Haha.
Wat een gaaf telefoonhoesje heb je zo. Wauw wat tof gedaan.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

karin zei

Gezellig met de kleine Nevv naar de vogeltjes kijken, maar speeltuintjes zijn altijd leuker voor de kleintjes 😊
Mooi en goed gelukt je plaatje voor het hoesje. Als je familie en vrienden dat zien zal je er vast nog meer moeten maken 😉
Groetjes,
Karin

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie vogel is dat hè had hem al eens langs zien komen in een dierentuin programma, fijn dat je een leuke dag hebt gehad met Nevv.
wat een gaaf hoesje voor je telefoon heb je gemaakt met de mooie uil
groetjes ellen

carla zei

Een mooi vogeltje, nog nooit van gehoord of gezien.
En dan moest ik natuurlijk weten hoe hij kon lachen.
Je begint spontaan mee te lachen als je dit hoort.
Het telefoonhoesje is ook erg leuk.
Dat is een geweldig idee, uniek en prachtig.
Zeer knap gemaakt Angelique.
Groetjes,
Carla

Crea Astrid zei

Wat leuk dat je de Kookaburra's gezien hebt. Grappig dat die ene dan op het geluid reageerde. Net het filmpje op YouTube gekeken, dat is inderdaad aardig wat geluid, wat eruit komt. Moet je ook weer niet de hele dag denk horen. Hihi.
Als er een speeltuin is, dan zijn de kinderen al snel tevreden. Je hebt in ieder geval een leuke dag zo gehad met ze.
Wowwww, wat een prachtig hoesje heb je ervan gemaakt.

Groetjes, Astrid.

Martha zei

Grappig verhaal van die leuke vogel, Angelique
Gezellig uit geweest met de "mannen"
Wat een origineel hoesje heb je gemaakt, goed idee, lekker creatief en mooi resultaat
Liefs Martha

Marjan zei

Leuk zeg, nog echt gezien ook en zeker nog leuker omdat hij ging antwoorden op je lokroep :) Fijn dat het een gezellige dag was met elkaar en je kleinkind zo genoot.
Wat leuk ook dat je je hoesje pimpte, doe je er dat achter? Blijft natuurlijk strak zitten!

Margreet zei

Ik heb net dat filmpje bekeken en zit hier nog na te hikken. Wat een geweldige geluiden en wat een leuke vogels!
Gaaf dat je ze nu in het echt gezien hebt (jammer dat de 1e zo chagrijnig was). Als Nevv maar genoten heeft....dat is het belangrijkst!
Je telefoonhoes vind ik geweldig mooi. Wat een originele telefoon heb jij nu!
xxx Margreet

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat leuk dat die tweede vogel wel reageerde Angélique en fijn dat jullie samen zo'n gezellige dag hebben gehad. Gaaf zoals je je telefoon hoesje gepersonaliseerd hebt, die uil is zo leuk en je hebt hem supermooi ingekleurd. Dit is een uniek hoesje, echt top bedacht en gemaakt.
Lieve groetjes Miranda

Elizabeth zei

Wat leuk gedaan! Jij kunt tevoorschijn komen met je telefoon:)
Oh, die vogel... ik zie het helemaal voor me gebeuren in het park... lachwekkend dat het beest youtube wilde overtreffen...
Maar ik zou niet graag dat geluid vlak naast me hebben of in de tuin!

Caroline Cards zei

Wat leuk dat je de vogel hebt gezien en dat er eentje reageerde op het geluid. Mooi hoe je het telefoonhoesje hebt gepimpt. Leuk creatief idee en zo kun je inderdaad elke keer een nieuwe achterkant maken!
Groetjes, Caroline

Ellen zei

Geweldig gaaf is dit zeg…wat een leuk idee, heel mooi gedaan!
Wat een schreeuwerds zijn zeg maar erg leuk dat je ff contact had haha. Wel mooie vogels hoor! Fijn dat jullie genoten hebben!

Sarah zei

Leuk verhaal hier! Ik kende de vogel nog niet, nu wel! Ik heb ook al vaak gedacht om iets achter mijn doorschijnende hoes te steken, maar er zit een polaroid van de 4 kinderen, die ik enkele jaren geleden kreeg van Aranka en die hoort daar! X

GerJanne zei

Hahaha, ik moest erom lachen! Dat geluid van die vogel. Als je je ogen dicht doet kan het ook een chimpansee zijn...net of ze je uitlachen!
Jullie hebben vast en zeker genoten, twijfel ik niet aan!
En wat tof dat hoesje. Ik heb ook een doorzichtige, en leuk idee om zelf een achterkantje te maken! De jouwe is heel gaaf!

Kaartenkraam zei

Ik zag de foto en in gedachten hoorde ik meteen het geluid en dat terwijl ik de vogel nog nooit in het echt heb mogen bewonderen, ken hem alleen van tv. Leuk dat hij op je lokroep reageerde en nog fijner dat je kleinzoon zo heeft genoten.
Wat een leuk idee om je telefoonhoesje zo op te leuken. Erg mooi gedaan!

groetjes van Ank

Marjolijn van Elsberg zei

Ik lach me een deuk, wat een grappige vogels zijn dat. Ze lachen echt, tenminste daar klinkt het naar. Je telefoonhoesje is weer echt supermooi geworden, os heb je de telefoon zelf bewerkt. Dat zou ik nooit durven.

Sandra1968 zei

Heel erg mooi, zo'n unieke telefoonhoes!

De Breimeisjes zei

Leuk verhaal van de kookaburra! En wat een geweldig mooi hoesje heb je voor jezelf gemaakt.