woensdag 3 juli 2024

Vlinders

 Ook nu laat ik weer een kaart zien met distressinkt in de hoofdrol.

Deze keer gebruikte ik de inkt zoals ik bij GerJanne deed: inkt op een stuk plastic stempelen en natspuiten, daar je papier doorheen halen. Dat nogmaals met een andere kleuren en een beetje her en der bijsponsen.
In de tuin bij het huisje zocht ik een mooi blaadje, dat smeerde ik in met bleek en duwde ik op mijn beïnkte achtergrond, gewoon om te zien wat er van terecht kwam. Het blaadje werd niet heel duidelijk, maar toch zie je het wel.


Ik stempelde wat bloemetjes, weer met stiften als stempelinkt, en kleurde ze in met glitter gelpennen. Op een ander blaadje stempelde ik vlinders die ik ook kleurde met gelpennen. Ik knipte ze uit en gaf ze voelsprieten van stukjes ijzergaren (=heel sterk, wat dikker garen) met knoopjes erin. De vlinders wilde ik wat meer verhoogd opgeplakt hebben, dit deed ik met een strookje papier dat ik in drieën vouwde, in een z-vorm. Zo liggen de vlinders wat hoger, schuiner en bewegen ze licht.

Wanneer ik weet voor welke gelegenheid ik de kaart ga sturen kan ik nog een tekst toevoegen.
Deze kaart laat ik graag meedoen aan de challenge van Hobby Vision met thema vlinders. De distressinkt heb ik daar gekocht, die winkel zit niet zo ver van Remco vandaag, handig 😃

Ik heb nog één kaart uit deze serie te laten zien, maar ik weet nog niet of ik die morgen of vrijdag plaats.

22 opmerkingen:

casa crea d' emilia zei

Hey Angélique,
Wat ben je lekker bezig met de inktachtergronden. Echt heel erg mooi gedaan zeg. Wauw. Heel leuk. Het blad is goed te zien. Heerlijk dat je dat allemaal op vakantie hebt gedaan. Leuk met de vlinders.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Sarah zei

Ik lees dat je leuk aan het kliederen bent, dat kan zo ontspannen. Je vorige berichten ook gelezen. Je had een ontspannen rustige vakantie las ik.
Groetjes

Martha zei

Superleuke kaart Angelique
Mooi met achtergrond ook het gebleekte blaadje komt goed naar voren en de vlinders zijn gaaf
Leuk dat de hobbywinkel nniet zover bij Remco vandaan is!
Liefs Martha

Elizabeth zei

Je hebt het te pakken met de inkt! Wat een leuk effect... dat ga ik ook eens proberen.. het papier door de nattigheid heen halen.

carla zei

Een mooi vrolijk kaartje met de vlinders en de leuke achtergrond die je hierbij gemaakt hebt.
Tof gedaan zo.
Groetjes,
Carla

Elle-Jeanne zei

Wat een prachtige kaart met de vlinders en de mooie achtergrond.
Knap gedaan.
Groetjes Elle-Jeanne

Anita van Deur zei

Wauw heel mooi deze sprekende warme kleuren , lijkt als of de vlinders net zijn neergestreken.

Hetty P. zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt.
De achtergrond is heel erg goed gelukt en de blaadjes zijn toch wel goed zichtbaar hoor.
Fijne dag,
Hetty

Kaartenkraam zei

Leuk ge worden, zo heerlijk om zo met inkt te experimenteren. Dat blaadje vind ik wel duidelijk hoor, leuk gedaan!

groetjes van Ank

Margreet zei

Leuk hè, dat spelen met inkt. Je hebt weer een prachtig kaartje om te laten zien. Het blad is goed zichtbaar hoor. Mooie vlinders!
xxx Margreet

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw je hebt de smaak duidelijk te pakken en wat een leuke technieken heb je gecombineerd Angélique. Dat blad is duidelijk te zien op de foto en wat een goed idee om ijzergaren voor de voelsprieten te gebruiken. Een prachtige kaart.
Lieve groetjes Miranda

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje ook weer met je gespeel met de inkt het gaat je goed af leuk hoe je de vlindertjes hebt verwerkt
groetjes ellen

karin zei

Mooi kaartje met de zelfgemaakte achtergrond. Ook leuk om de vlinders verhoogd op te plakken.
Groetjes,
Karin

Monique zei

Hij is superleuk! En je ziet de afdruk van de blaadjes heel goed hoor. Zo heb ik het nog nooit gebruikt. Bedankt voor de tip.

Epie zei

Superleuke vlinders op je kaartje Angelique TOP
En het aapje is ook prachtig geworden , vrolijkheid
Groetjes van Epie

Trudy zei

Wat een mooie en super creatieve kaart heb je gemaakt!
Ik zie de afdruk prima! Leuk bedacht!
Groetjes Trudy

KarinsArtScrap zei

een mooi lief kaartje heb je gemaakt Angelique......gr karin

Trijntje zei

Het is een hele mooie kaart met deze mooi gekleurde vlinders en de achtergrond. Groeten Trijntje

GerJanne zei

Dee is ook heel goed gelukt! En wat leuk dat blad! Dat bedoel ik met dat je steeds inventiever wordt als je minder spullen ter beschikking hebt. Ik vind het een heel mooie kaart. Top!

Marjolijn van Elsberg zei

Heel erg mooi Angélique, lekker aan het experimenteren. Ik ook en het is echt leuk moet ik zeggen.

Frederika zei

Mooi hoor. Vlinders zijn altijd mooi om te verwerken

De Breimeisjes zei

Hele mooie kaart! Wat een mogelijkheden heb je er nu weer bij!