dinsdag 15 maart 2022

Hoera een kleinzoon! (1)

 Vrijdag 11 maart is mijn kleinzoon, zoon van mijn oudste zoon en zijn vriendin, geboren, een prachtig, gezond mannetje. Hij heeft de naam 

Nevv

gekregen, kort en krachtig, een beetje stoer. 
Hij zag er al meteen "glad gestreken" uit en is zo ontzettend ontspannen, prachtig om te zien.

Natuurlijk heeft deze knutsel-oma het één en ander gemaakt om zijn geboorte te vieren.
Zo maakte ik een geboorteslinger:




De slinger hangt inmiddels bij Nevv thuis voor het raam.
En ik maakte een luiertaart:



Zijn kamertje is naturel met roestbruin, de moeder van Nevv houdt erg van zwart, vandaar de kleurkeuze.
Toen het stel mij vertelden dat ze een kindje verwachtten, zo'n acht maanden geleden, deden ze dat middels een haakboek "babyspeelgoed haken". Mijn zoon liet toen weten dat hij het luipaard en de luipaard-bijtring zo gaaf vond, ik heb de bijtring met een rammelkraal in het koppie gehaakt en als taarttopper gebruikt.


Het was best een klusje om hem te maken met al die ingehaakte vlekken, maar hij is leuk geworden. Nu haak ik nagenoeg niet op het moment, dus of het grote luipaard er ooit nog komt.... dat moeten we maar afwachten.

Met kerst mocht ik van mijn werkgever mijn eigen cadeau uitzoeken en via een omweg kon ik bij Pipoos wat bestellen. Ze hadden niet heel veel van mijn gading meer, hun assortiment is behoorlijk veranderd, maar ik koos o.a. voor een stans om cadeaudoosjes te maken. Met deze stans heb ik 45 kraambedankjes gemaakt, gevuld met blauwe spekken.


Ik wist tot vrijdagavond niet hoe de baby ging heten, alleen dat het een jongetje is en dat zijn naam uit 4 letters zou bestaan. Ik heb alles vrijdagavond, nadat ik mijn kleinzoon in het ziekenhuis welkom had geheten, en zaterdagochtend van zijn naam en geboortedatum voorzien. De letters en cijfers van de slinger heb ik met de schaar geknipt, de letters op de taart heb ik gestanst, de labeltjes hebben mijn jongste zoon en ik met de computer gemaakt.

Natuurlijk heb ik ook kaarten gemaakt om te feliciteren met zijn geboorte, die laat ik in een van de volgende blogbericht zien, dit blogbericht is al lang genoeg geworden, haha.

31 opmerkingen:

Elizabeth zei

Heel hartelijk gefeliciteerd, kersverse oma! Leuke originele naam heeft het jongetje gekregen... en oooooo, wat zul je druk geweest zijn op het laatste moment om de slinger af te maken.
Gave cadeaus en verrassingen heb je gemaakt, Angélique!
En nu flink genieten van deze boy!

Bernadet zei

Van harte proficiat met Nevv Angelique!!!
Wat een leuke stoere naam en wat heb je voor prachtigs gemaakt!!
Wat een origineel cadeau kreeg je toen je zoon en vrouw het grote nieuws kwamen vertellen dat je oma werd. Een haakboek, kon je meteen aan de slag haha. En wat heb je dat prachtig gemaakt, die bijtring!
En dan die slingers.... en die gave kraamcadeautjes. Maar goed dat je er 8 maanden de tijd voor had haha.
Je hebt het echt TOP gemaakt allemaal Angelique. En ook nog eens heerlijk dat de corona maatregelen voorbij zijn en dat je echt kunt genieten van het zien van Nevv, en je zoon en schoondochter natuurlijk;)

Annemarie en Merit zei

aller eerst van herta gefeliciteerd oma Angelique, wat een gave naam NEVV!!
Zo jij hebt het nog druk gehad het weekend, je kunt niet alles van te voren maken, dus moet dat dan op de laatste nippers gemaakt worden...
Ziet er allemaal heel gaaf uit..
Veel geluk met de kleine lieve NEVV.
Liefs Annemarie en Merit

Sarah zei

Wat heerlijk! Ik dacht er vandaag nog aan, ik moet gaan kijken bij Angélique of er nieuws is en jawel! Wat mooi allemaal. Echt heel tof! En nu genieten van dat kleine hummeltje, want wat brengt dat hoop en liefde voor de toekomst en dat is wat we nu in deze onrustige tijden nodig hebben. Volgens mij loop jij nu ook met je hoofd in de wolken! Ik ook nog steeds. Bijna elke dag stuurt mijn nichtje een foto en ik kan niet wachten tot ik een dag vrij heb en de trein kan opspringen om hem weer te knuffelen. Xxx

Irene zei

Oooh wat een super leuk nieuws Angelique, van harte gefeliciteerd met Nevv en wat heb je énige dingen gemaakt voor de kleine man én zijn ouders! Lekker knuffelen én genieten van Oma zijn!!
XxIrene

Creaellenknutselsite zei

wow leuk van harte gefeliciteerd met je kleinzoon wat een leuke naam heeft ie
wat heb je een hoop leuke creaties gemaakt, echt genieten om naar te kijken
groetjes ellen

Doris knippenenplakken zei

Van harte gefeliciteerd oma met de geboorte van Nevv.
Wat een mooie naam, je hebt fantastische spulletjes geknutseld.
Een hele leuke geboorteslinger en wat een leuke luiertaart , echt ene goed idee.
Geniet er lekker, groetjes Doris

Trijntje zei

Gefeliciteerd Angelique met de geboorte van kleinzoon Nevv… Je bent heel druk geweest met al deze leuke cadeautjes. Mooie slinger heb je gemaakt. Fijn dat je dat oor hen kon doen. Maar lekker genieten van je kleinzoon. Groeten Trijntje

karin zei

Gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon. Leuke naam Nevv. Korte namen voor jongens zijn in tegenwoordig. Onze jongste heet Levy, en dan hebben we nog Stijn maar die is al 11.
Wat ben je druk bezig geweest met al die creaties, prachtig gemaakt in moderne kleuren.
Geniet ervan, het eerste jaar groeien die baby's als kool 😀
Groetjes,
Karin

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoera!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon Nevv Angélique. Leuke cadeautjes heb je gemaakt, dat is het voordeel van een creatieve (o)ma hihi. Fijn dat het goed gaat, lekker genieten.
Lieve groetjes Miranda

LisannesKaartenhobby zei

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon! Wat een feest zulke mooie cadeaus van oma! Ik ben benieuwd naar de kaart... geniet maar fijn vd kleine Nevv,gaat zo snel Jalise is alweer 8 en halve maand, vliegt voorbij die baby tijd

Hobbygroet Lisanne

Remco zei

Hehe, eindelijk kan ik je online feliciteren met onze kleinzoon!
Van harte, dat wordt knuffelen en genieten.
Nog even geduld tot jullie samen kunnen knutselen, maar het (goede) voorbeeld heb je alvast gegeven!
Ziet er allemaal geweldig uit Oma!

De Hobbykamer van Petra zei

Gefeliciteerd oma Angélique en wat heb je mooie dingen gemaakt voor je kleinzoon. Ook voor je zoon en schoondochter van harte met hun zoon. Wat een mooie naam.

Lieve groet, Petra

marja kenter zei

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon. Wat heb je een leuke dingen gemaakt
Liefs en groetjes

De Breimeisjes zei

Van harte gefeliciteerd! Wow, wat een wonder is het toch altijd weer! Mooie, krachtige naam!
En wat heb je veel moois gemaakt. Ach ja, joh, natuurlijk komt die grote knuffel er ook.
Voor dit moment wens ik het jonge gezin alle goeds, gezondheid en geluk en dat wens ik jou natuurlijk ook. Geniet van je nieuwe eretitel en alles wat daar bij hoort!
Veel liefs,
Akkelien

Céline zei

Gefeliciteerd oma met de komst van Nevv, een hele mooie naam.
Heel veel liefde voor jou en jouw familie.

Daphne zei

Gefeliciteerd OMA!!
Wat een mooi nieuws.
Wat een aparte naam heeft het mannetje gekregen, 1 die ik heel mooi vind, ik hou van aparte namen.
Blijf jij voorlopig maar lekker op de roze wolk, of beter, blauwe wolk zitten hoor.
Je kadootjes zijn stuk voor stuk heel erg leuk.

Aankleedpopje zei

Van harte gefeliciteerd!! Ga er maar goed van genieten. Je bent er duidelijk al mee begonnen.

Nelleke zei

Wat leuk om te lezen dat je oma bent geworden. Van harte gefeliciteerd met dit mooie wondertje. En wat ben je al lekker voor hem bezig geweest zeg. Een prachtige slinger, de luiertaart en bijtring. Geniet van dat kleine manneke, het gaat zo snel! Groet, Nelleke

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon. Wat een genot. Je hebt erg mooie dingen gemaakt, je hebt echt niet stilgezeten. Ik vind de bijtring echt super schattig. En goed bedacht door je zoon hoe ze je gingen vertellen dat je oma werd. Zo leuk bedacht.
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

Franciens Haakwerk zei

Een hele echte oma ben je nu, gefeliciteerd! Jij weet wel wat om te knutselen de komende tijd haha. Groet Francien

Ellen zei

Hartelijk gefeliciteerd oma met de geboorte van je kleinzoon met een stoere naam…heel leuk! Ook maakte je prachtige dingen voor zn geboorte…geweldig leuk hoor!
Ik wens je heel veel geluk met dit kleine mannetje…geniet er maar flink van, ik weet hoe het voelt…heel rijk hoor!
Groetjes Ellen

zeeuwsmeisje zei

Van harte gefeliciteerd Angelique. Wat een prachtige naam wat zal je een trotse oma zijn. Ik vind de bijtring super mooi geworden en echt een stoer kado voor zo'n baby boy. Geniet er lekker van.
liefs lisette

juffrouw Ooievaar zei

Wat leuk dat je oma bent geworden, van harte gefeliciteerd. Super leuk nieuws!! Wat ben je lekker creatief bezig geweest en allemaal even leuk geworden. Dat wordt genieten van het kleine ventje :)
Groetjes Anita

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon, NEVV wat een gave naam is dat, lekker stoer, en je hebt hele mooie kadootjes gemaakt voor de geboorte van NEVV, super! Geniet maar lekker van het manneke, als je weer beter bent..Groetjes Ingrid.

GerJanne zei

Oh!!! Had ik dit toch gemist op een of andere manier! Wat gaaf, een kleinzoon! Van harte gefeliciteerd met Nevv. Bijzondere naam. Net als de rapper?
Je slinger is gaaf en die luiertaart is ontzettend leuk! De bijtring is ook enig!! Leuk dat je zoon aangaf dat hij die zo gaaf vond.
Je bent vast apetrots! Ga er lekker van genieten. Het is zo bijzonder!

Caroline Cards zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon. Wat een leuke stoere naam!
Je maakte mooie cadeautjes. Geniet maar van het hummeltje!
Groetjes, Caroline

Aniet zei

Gefeliciteerd met de kleinzoon Angelique, wat een originele naam, superleuke slinger en luiertaart,
groetjes van Aniet

Marga zei

Gefeliciteerd met de kleinzoon. Wat een geschenk!!!
Veel genieten hoor.
Liefs van Marga

Ela zei

Dit bericht had ik even gemist Angélique! Gefeliciteerd met de komst van je kleinzoon en wat heb je je lekker kunnen uitleven met het maken van al dat leuks voor de kleine man! Die boft maar met zo'n creatieve 'oma' (tussen haakjes want je bent nog zo jong 😄!). Geniet ervan! Groetjes Ela

Angélique zei

Haha, wat een geweldig fijne reactie, maak mijn dag! Ik voel me ook geen oma hoor, toch worden er veel vrouwen oma op mijn leeftijd (53).