dinsdag 22 maart 2022

Worteltjestaart

 Vandaag is een nicht(je) van mij jarig. Ik keek bij de challenges waaraan ik mee wilde doen en combineerde twee uitdagingen: Knutsels en Kadootjes, gevraagd wordt het them "keukenprins/prinses" en Lift Challenge , waar ze een "inside tunnelcard" willen zien.
Inmiddels weet ik niet meer precies hoe ik erbij kwam, maar ik wilde een konijn (ja, alweer een konijn) die worteltjestaart had gebakken en zag de hele kaart al voor me. In gedachte dan, want de uitwerking had (zoals ik bij velen lees) nogal wat voeten in de aarde, het was een échte uitdaging, haha.
Het konijn was geen probleem, de voorkant van de kaart groeide ook als vanzelf, maar het tunnelgedeelte.... oei!
Het leek mij helemaal niet moeilijk, zeker niet omdat er een link naar een instructiefilmpje was bijgevoegd. Maar in dat filmpje werden inches gebruikt en ik raakte daardoor in de war.
Tot ik besloot de maten van het filmpje los te laten en zelf de maten te bedenken, toen werd het een stuk makkelijker.
En zie hier het resultaat:




Het grappige is dat ik een groot deel van de kaart al klaar had, het konijn lag al met zijn taart in zijn pootjes op mijn bureau, toen ik hoorde dat mijn nichtje o.a. geld vroeg omdat ze 2 konijnen wil kopen, zodat ze niet zo alleen is in haar studenten-appartement. Ik had het konijn dus goed bedacht. 
Mijn nichtje liet al weten dat ze de kaart erg leuk vindt, die is goed aangekomen dus.

19 opmerkingen:

Daphne zei

Super leuk, deze kaart!!
De voorkant is leuk en als je de kaart open doet is de verrassing extra groot.
Wat een leuke bijkomstigheid dat ze 2 konijnen wil kopen en dat jij nou juist een kaart maakte met een konijn erop😁

Sarah zei

Weeral zo tof! Leuk bedacht. Leuk in deze kleuren. En fijn hé als uitgekozen dingen passen bij de ontvanger en het zo had moeten zijn.
Nog veel beterschap! X

Creaellenknutselsite zei

wat een gaaf kaartje met het konijn wat heeft ie mooie taart gemaakt, leuk op de voorkant de oven attributen.de tunnelkaart voor de lift challenge is super geworden
ja de lift challenge heb ik ook mee zitten stoeien maar uiteindelijk ook gelukt
groetjes ellen

Annemarie en Merit zei

hier ook al zo'n gave tunnelcard!!
Heel leuk idee met het konijn met die grote taart, ze zal reuze veel gezelschap hebben van konijntjes, jaren gehad mis ze eigenlijk nog altijd wel een beetje..
Liefs Annemarie enMerit

Martha zei

Ha wat leuk dat jouw idee zo goed overeenkwam met de wens van je nicht, Angelique!
Wat een leuke vrolijke grappige kaart, zo leuk uitgedacht!
Fijn dat je nicht er ook zo blij mee is!
Liefs Martha

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een ontzettend mooie kaart. Grappig he, dat je soms precies weet wat je wilt maken. Het is je zeker goed gelukt. Leuk met dat konijn. :-)
Fijne dag.

Lieve groetjes,
Emily

!neke zei

Super leuke kaart !!!!
Groeten Ineke

De Hobbykamer van Petra zei

Hahaha...ik moest gelijk aan die konijn van die mop denken die bij de bakker komt en vraagt of de bakker ook worteltjestaart heeft. Elke keer kwam deze konijn weer met dezelfde vraag tot de bakker het moe was en een worteltjestaart bakte. De konijn kwam weer en stelde weer dezelfde vraag waarop de bakker zegt: ja vandaag hebben we worteltjestaart. Lekker hé zegt het konijn....geweldig deze droge humor.


Je kaart is natuurlijk weer superleuk.

Lieve groet, Petra

Caroline Cards zei

Wat een geweldig gave kaart. Zo leuk dat konijn en heel toepasselijk!
Groetjes, Caroline

Trudy zei

Ooooh wat een super leuke kaart, echt heel erg leuk bedacht en mooi uitgewerkt!
En wat super toepasselijk voor je nichtje!
Groetjes Trudy

Elizabeth zei

Dan is jouw kaart zeker een voltreffer! Beter kan niet met dat konijn en ik vind hem ook heel erg leuk!

Ela zei

Haha, wat een goed verhaal met het konijn! Het is een erg leuke kaart geworden in cm 😉. Groetjes Ela

De Breimeisjes zei

Ha, geweldig! De kaart is super leuk geworden en dat het dan toevallig ook nog eens zo uitkomt dat de jarige graag konijntjes wil, is het helemaal perfect!

Trijntje zei

Je hebt een superleuke kaart voor je nichtje gemaakt. Erg leuk gemaakt. Groeten Trijntje

Scraptastisch zei

Gemaakt voor twee challenges, heel knap gedaan Angelique! Worteltjes taart hoe verzin je het, hihi ook je binnenkant is super leuk!
xx Gerie

Marjan zei

Heel erg leuk deze uitwerking en als ik het zo lees heel toepasselijk deze kaart! Gaaf konijn! Leuke voorkant ook, Angelique. Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge!

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een prachtige kaart, erg leuk die inside tunnelkaart, en het konijn en de worteltaart maakt het helemaal af. Bedankt dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid.

Nicole Parmentier zei

Ha ha het eerste konijn voor op de kamer van je nichtje is er vast, en hij kan nog koken ook! Hoe toepasselijk. Ik vind je kaartje heel erg origineel en leuk geworden! Dankjewel voor je bijdrage aan de liftchallege.

Cornelie zei

Wat een leuke vrolijk en toffe kaart heb je gemaakt. Het is idd waar wat je zegt. Het gaat om de techniek en niet de maten, maar ja...fijn dat het later beter ging en met een super leuke kaart als resultaat!
Bedankt voor het meedoen met de Liftchallenge Angelique.